דיור ציבורי בישראל

במדינת ישראל, שהיא מדינת רווחה, ישנו דיור ציבורי שנבנה בעיקר לפני שנים ואשר בתחילת הדרך היווה פתרון מצוין לכל העולים החדשים. עם השנים, כאשר העליות השונות מהגולה פחתו, אותו דיור ציבורי בישראל הפך להיות מיועד בעיקר לזכאים. לכן, במידה ואתם לא יכולים לשלם שכר דירה ואין לכם דירה הרשומה על שמכם בטאבו, תוכלו לבדוק האם יש לכם זכאות לקבלת דיור ציבורי בישראל. מה שכן, חשוב מאוד לדעת שהדיור הציבורי מצומצם מאוד בארץ ובמיוחד אם מדברים על אזור המרכז כך שחשוב לעשות את כל הבירורים הנדרשים, להציג את המסכמים שמבקשים מכם ולחכות בסבלנות לקבלת התשובה.

מי זכאי לדיור ציבורי?

בכל מדינה ישנם חוקים אחרים אשר קובעים מי יהיה זכאי לקבלת דיור ציבורי וכך קורה גם בישראל. במקרה של מדינת ישראל ניתן לראות שהחוקים מדברים על מספר פרמטרים שונים שיקבעו מי הזכאים, כמו לדוגמה:

  • זוגות נשואים שלהם יש לפחות שלושה ילדים והמשכורות שלהן לא עוברות סכום מסוים הנקוב בחוק ואף משתנה עם השנים.
  • במקרים של משפחות חד הוריות עם לפחות שלושה ילדים.
  • אנשים נכים המרותקים לכיסאות גלגלים ואינם יכולים לנוע ללא הכיסאות.
  • אנשים שמקבלים קצבת נכות כללית בשל סיבות כאלה ואחרות.
  • עולים ממדינות שונות ובסיטואציות ספציפיות.

בנוסף לכך, עוד ציבור שיכול להיות זכאי למגורים כאלה הוא הציבור של הקשישים. כמובן, גם במקרה הזה תחת הגרות ספציפיות ומצבים ברורים, לדוגמה: קשישים המתקיימים אך ורק מקצבת הביטוח הלאומי.

אין ויכוח על כך שאיש לא היה רוצה למצוא את עצמו בסיטואציה שבה אין לו איפה לגור ואיך לממן אפילו שכר דירה במקום נידח, אך לחיים יש את המסלול שלהם וזה עלול לקרות לכל אחד מאיתנו. לכן טוב לדעת לפחות שהאופציה של דיור ציבורי בישראל אכן קיימת שכן בצורה כזאת כל מי שיירצה יוכל להגיש בקשה לקבל דיור שכזה.

דיור ציבורי בישראל

תוקף הזכאות

עוד דבר שצריך להיות מודעים לו בכל הנושא של זכאות לדיור ציבורי בישראל, זו העובדה שלא מדובר על זכאות לכול החיים. כלומר, אפילו אם עברתם את המסלול הנדרש ואפילו אם בסופו של דבר נמצאת זכאים, הרי שהזכאות הזאת תקפה לשנתיים בלבד. יתרה מכך, במידה ובמהלך השנתיים הללו הפכתם לבעלי דירה הרי שתאבדו את זכאותכם מייד. עוד פרט שחשוב להיות מודעים אליו זה שהזכאות למעשה נותנת לכם זכאות לשתי דירות בלבד. כלומר, אם תסרבו לשתי הדירות שיציעו לכם למעשה תאבדו את זכאותכם לדיור ציבורי בישראל.

 

האם אתם צריכים עורך דין שיוכל לעזור לכם בעניין?

לצערנו הרב, למרות שמדינת ישראל היא מדינת רווחה ולמרות שהמטרה היחידה של דיור ציבורי היא לעזור לנזקקים, בסופו של דבר פעמים רבות זה לא קורה ללא עורך דין. לכן, אם גם אתם נאבקים היום על הזכות שלכם, או של אדם קרוב, לממש את זכותכם לדיור ציבורי, כדאי יהיה לפנות אל עורך דין מקרקעין. עורך דין שעוסק בתחום הזה מגיע בדרך כלל עם שנים רבות של ניסיון, הרבה ידע ולא מעט הבנה באופן שבו מתנהלת מערכת המשפט. לכן, אם חשוב לכם לקבל את מה שאתם זכאים לו ואם אתם רוצים להבטיח שבסופו של דבר יהיה לכם איפה לגור – עורך דין מומחה יוכל לסייע לכם. אין שום סיבה לנסות לעמוד לבדכם מול כל המערכות הללו שכן כאשר עו"ד מקצועי עומד לידכם הדברים יכולים להסתיים בצורה טובה יותר והרבה יותר מהירה.

אולי תאהבו גם את:

מַס
מהי פריסת מס שבח?

בתחום המיסוי, מס רווחי הון הוא מרכיב חיוני הממלא תפקיד משמעותי בהתחייבויות הכספיות של הפרט. פריסת מס רווחי הון מתייחסת לחלוקת התחייבויות המס על פני

קרא עוד »