טיפים לניהול תביעה נגד חברת תעופה זרה

הגשת תביעה נגד חברת תעופה זרה יכולה להיות מורכבת. עם זאת, עם הכנה נכונה היא יכולה להיות מוצלחת בסופו של דבר. הטיפ החשוב ביותר לניהול תביעה מתחיל עוד ברגע הפגיעה בזכויותיכם כנוסעים. עליכם לתעד כל מסמך המציג את הפגיעה. בנוסף, חשוב לפנות לבעל מקצוע, עורך דין העוסק בתחום לצורך ניהול התביעה במקצועיות והצלחתה.

 

הכירו את זכויותיך

רוב הנוסעים בחברות התעופה אינם משפטנים, אבל חשוב שתכירו את הזכויות שלכם במידה ואתם מרגישים שנעשה לכם עוול מצד חברת התעופה. בכל מדינה, זכויות הנוסעים שונות והצורך של החברה לפצות את הנוסעים אחר. כאשר מדברים על האיחוד האירופי, תביעה נגד חברת תעופה זרה עשויה בהחלט להצליח, משום שהחוק מחייב את החברות הפועלות באזור בפיצויים גבוהים במגוון מקרים של פגיעה בנוסעים, כמו במקרים של טיסה שאיחרה או התעכבה. חשוב לדעת שבכל מדינה ובכל חברה, המדיניות היא קצת שונה.

הגשת תביעה נגד חברת תעופה זרה

הכירו את מגבלות הזמן

ניהול תביעה נגד חברת תעופה זרה עשוי להרגיש כמו עניין  קשה ומסובך במיוחד, מה שמביא רבים מהנוסעים לדחות את העיסוק בתביעה, וחבל. חשוב לדעת שבנושא חל חוק התיישנות. בכל מדינה יש מגבלת זמן להגשת התביעה, על כן לא מומלץ לחכות יותר מדי. לדוגמא, באיחוד האירופי יש מגבלה של 3 שנים על הגשת תביעה מן הסוג הזה. חשוב לא להתמהמה, וכדאי להגיש את התביעה בפרק הזמן הקצוב. ככלל, עדיף להקדים את הגשת התביעה ככל הניתן כדי למקסם את סיכויי ההצלחה שלכם, וגם את האפשרות שלכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם עד תום.

 

בקשו הסבר רשמי על סיבת הביטול

אפילו במדינות בהן חברות התעופה מחויבות במינימום הסיוע והפיצויים לנוסעים, עליהן לתת הסבר לשאלה מדוע הטיסה נדחית, מתעכבת, או בקשר לכל שינוי בכרטיסי הטיסה שהזמנתם הנעשה בניגוד לתכנון. חשוב לוודא שאכן זה קורה. אם חברת התעופה לא מיידעת אתכם כחוק לגבי סיבת השינוי, פנו אליה לצורך קבלת המידע ושמרו תיעוד של ההודעה שתקבלו. התיעוד בזמן אמת יהיה מועיל במיוחד בהגשת התביעה בהמשך.

 

פנו לשירות לקוחות מיד לאחר העיכוב

אחד הטיפים החשובים ביותר, הוא לפעול בזמן אמת אל מול חברת התעופה. חשוב מאוד לפנות לשירות הלקוחות של חברת התעופה הזרה קרוב ככל האפשר למועד בו הודיעו לכם על עיכוב או ביטול של הטיסה. חשוב גם לתעד את הפנייה והתשובה שקיבלתם, כולל שעה, תאריך, ואפילו את שם הנציג שנתן לכם מענה. גם אם לא תקבלו את הפיצויים מחברת התעופה עקב הפנייה, זה יעזור מאוד להצלחת התביעה.

 

לסיכום

ישנם מגוון של צעדים שאתם כצרכנים יכולים לנקוט כדי לנהל בצורה טובה תביעה נגד חברת תעופה זרה. בכל מקרה, חשוב להיעזר בעורך דין בקיא ומנוסה בתחום.

צור קשר עם שירות הלקוחות

אולי תאהבו גם את: