אלה המחלות הכרוניות המזכות בפטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה יכול לשפר את המצב הכלכלי שלכם ברגע. הפטור הזה מאפשר לכם לקבל את המשכורת שלכם בשלמותה, בלי שהמדינה גוזרת לעצמה חלק ניכר ממנה בדרך. כמובן, את הפטור הזה לא כל אחד יכול לקבל, ויש רשימת מחלות שמזכה אתכם בפטור הזה. חלק ניכר מהמחלות הללו הן מחלות כרוניות שנמשכות לאורך זמן רב, ואנחנו כאן כדי לספר לכם עליהן.

 

פטור ממס הכנסה

לפטור של חולים ממס הכנסה יש שתי סיבות מרכזיות. הסיבה הראשונה היא למנוע מצב שבו החולה לא מסתדר עם כל ההוצאות שיש לו. תקופת מחלה, במיוחד אם מדובר על מחלה כרונית היא רווית הוצאות, ולכן המדינה מנסה להשתתף באותן הוצאות על ידי כך שהיא פוטרת את החולה מתשלום מס.

הסיבה השנייה היא רצון לעודד את החולים להמשיך ולהיות חלק משוק העובדה. לאנשים חולים הישארות בשוק העבודה היא לא דבר קל, במיוחד במקרים שבהם כושר ההשתכרות שלהם נפגע. הפטור הזה הוא ניסיון לתת להם תמריץ לנסות לעבוד כמה שהם יכולים.

פטור ממס הכנסה

מחלות כרוניות

ההגדרה של מחלה כרונית היא דבר מעט אמורפי, אולם באופן כללי מדובר על מחלות שנמצאות איתנו כדי להישאר. בניגוד למחלות זמניות שלהן יש טיפול יעיל, המחלות הכרוניות הן מחלות שאנחנו חיים לצידן. לחלק מהן יש טיפול טוב ולחלק לא, אולם בדרך כלל לא נרפאים מהן בצורה מוחלטת. חלק ניכר מאותן מחלות הן מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה.

מחלות כרוניות

דוגמאות למחלות

בין המחלות הללו אפשר למנות את הסרטן על סוגיו השונים, מחלת ניוון השרירים שפוגעת באופן מוחלט בכושר העבודה של החולה או פרקינסון שהיא מחלה שמופיעה בדרך כלל בגילאים מבוגרים יותר. בנוסף, מחלות שונות שפוגעות בכבד, בכליות, בלב או בריאות גם הן עונות להגדרה של מחלות כרוניות, ולאחר הגשת בקשה מסודרת לרשות המיסים תוכלו לקבל פטור ממס אם יש לכם אחת מהן.

 

גובה הפטור

פטור ממס באופן גרוף מוגדר רק עבור הכנסה בגובה מסוים. החל מהרף הקבוע בחוק של רשות המיסים, גם אם יש לכם פטור מלא ממס הכנסה אתם תצטרכו לשלם מס. כמובן, המס הוא יחסי והוא יוטל רק על החלק בהכנסה שלכם שעובר את תקרת הפטור. במקרים כאלו מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע מתחום המיסוי על הדרך הנכונה לעצב בה את המשכורת שלכם כדי לא להפסיד כסף סתם.

 

לסיכום

בין שאר העילות לקבלת פטור מלא ממס הכנסה נמצאות מחלות כרוניות מסוגים שונים. בין המחלות ניתן למנות את הפרקינסון, ניוון שרירים, סרטן לסוגיו השונים, סוכרת ועוד. כדי לקבל פטור ממס בגין אחת המחלות הללו עליכם להציג אישורים רפואיים וכמובן את תלשום המשכורת העדכני שלכם. חשוב לציין שהפטור ניתן עד גובה הכנסה מסוים, וממנו ואילך אתם תהיו מחויבים לשלם מס כרגיל.

אלה המחלות הכרוניות המזכות בפטור ממס הכנסה

אולי תאהבו גם את:

השכרת מנוף סל
מה היתרונות של מנוף סל?

בעולם הבנייה והתחזוקה, יעילות ובטיחות הם מעל לכל. שיטות מסורתיות מגיעות לרוב עם מגבלות, אך כניסתו של מנוף הסל חוללה מהפכה באופן שבו אנשי מקצוע

קרא עוד »