דאבת השרירים ביטוח לאומי

תפקידו של הביטוח הלאומי להבטיח הכנסה וסיוע במקרים בהם אנשים לא מסוגלים להמשיך להכניס בדומה למה שהכניסו טרם מחלה שחלו בה או אירוע כלשהוא אשר מקשה עליהם להמשיך בצורה דומה, או לפחות תקינה, את חייהם טרם המקרה.

אחד מהמקרים הללו יכול להיות דאבת השרירים אשר ממש לאחרונה נכנסה לתוקפה בתור מחלה המוכרת על ידי המוסד לביטוח לאומי מבחינת קביעת נכות רפואית בגינה.

 

דאבת השרירים

פיברומיאלגיה, או בעברית דאבת השרירים, היא מחלה המאופיינת בכאבים בשרירים או ברקמת החיבור. הכאבים הם כאבים כרוניים אשר יכולים לבוא לידי ביטוי בכול מיני צורות ובכול מיני תסמינים אך באופן כללי אכן מדובר בכאבי שרירים וברגישות מוגברת באזורים מסוימים בגוף.

בגלל שמדובר בכאבים כרוניים ללא רק דלקתי לדוגמא, לעיתים קשה לקבוע את מידת החומרה או יותר נכון הכאב של אדם עם דאבת שרירים ובהתאם לכך, גם לקבוע את הדרגת הנכות.

 

התמודדות מול הביטוח הלאומי

כל הליך ההתמודדות מול הביטוח הלאומי, לכול אדם אשר צריך לעבור תהליך זה על מנת לקבל הכרה כבעל נכות או מכול סיבה שהיא, לא תמיד כול כך נעים ופשוט בלשון המעטה ולצורך כך תשמחו שיהיה לצדכם עורך דין בקיא ומנוסה אשר ינהל את התביעה ואת ההליך כולו עבורכם בייחוד לאור העובדה שעם דאבת שרירים מראש לא כול כך פשוט להתנהל במשימות יומיומיות אז אלו הגדולות יותר הופכות מורכבות אף יותר.

 

הכרה כבעלי נכות כרפואית

כאשר אנשים מוכרים כבעלי נכות רפואית מהמוסד לביטוח לאומי הם זכאים לקבל מענקים וסיוע כספי על מנת להתמודד עם המצב אליו נקלעו מתוך הנחה כי הנכות הרפואית שלהם מקשה עליהם לעבוד ולהתפרנס בכוחות עצמם באופן מלא. אחוזי הנכות שיכולים לקבל חולי דאבת השרירים נעים בין 10 אחוזים ל-40 אחוזים באם מדובר בקביעת אחוזי נכות בעבור מחלה זאת בלבד ללא שילוב של מחלה אחרת.

 

ועדות רפואיות וקביעת אי כושר

לא מספיק לקבל הכרה מרופא אשר יש לכם דאבת שרירים, לצורך קביעת שיעור אחוזי הנכות והתאמת הסיוע לכך תדרשו לעבור ועדה רפואית אשר תקבע את אחוז אי הכשירות שלכם בעקבות המחלה, כמובן שככול שאחוז אי הכשירות שלכם גבוה יותר כך גם אחוזי הנכות והסיוע מהביטוח הלאומי. בכול מקרה, שיעור אי הכשירות חייב להיות מעל 50 אחוזים כדי שתקבלו את ההכרה בכך.

דאבת השרירים היא מחלה מאוד לא פשוטה בנוסף לכך שברוב המקרים היא קשה מאוד לאבחון ולקבלת התייחסות והכרה בכאבים שחווה אדם ככאבים שבאמת מקשים על ניהול חיי היומיום ולא ניתנים לטיפול ולהחלמה כול כך בקלות, אם בכלל. על מנת לקבל הכרה מהביטוח הלאומי וסיוע בהתאם למצבכם, מומלץ להתחיל את ההליך בבחירת עורך דין שיסייע בדבר.

כאבי שרירים ביטוח לאומי

 

 

אולי תאהבו גם את:

גמלת סיעוד במזומן
תביעה לגמלת סיעוד בכסף

אמנם לא נעים כל כך לחשוב על זה, אך מצבים סיעודיים יכולים להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו, צעירים ומבוגרים כאחד. מלבד הפן הבריאותי המאפיין את

קרא עוד »