האם חברת נובוקיור הצליחה להאריך חיי מטופלים עם גליובלסטומה

כל שנה, יותר ויותר חברות מצטרפות לשוק של מכשירים רפואיים טכנולוגים. בין אם מדובר בחידוש לכלי ניתוח, או מכשיר ביתי לבדיקות בסיסיות. בכל מצב, התקדמות הטכנולוגיה הרפואית מראה את עצמה כמועילה – המון מחלות ומקרים קשים שהיו דורשים טיפולים רגילים ארוכים, או שהמטופלים היו נפטרים לפני סיום טיפול – היום ישנם מכשירים מיוחדים המאפשרים טיפול מהיר יותר, יעיל יותר, ובעל הצלחה. אז מה התרומה של נובוקיור לתחום והאם היא עובדת?

 

קצת על חברת נובוקיור

חברת נובוקיור היא חברה שמפתחת מכשור רפואי לטיפול בסוג ספציפי של סרטן המוח – גליובלסטומה. היא הוקמה בשנת 2000 על ידי חתן פרס ישראל, והחלה לעבוד על טכנולוגיות חדשות. מוצרים של החברה נמכרים במדינות שונות באירופה, בארצות הברית, יפן וישראל.

 

מה זה גליובלסטומה?

גליובלסטומה זה סוג של סרטן מוח, אלים ביותר ואגרסיבי מאוד. הצפי לזמן ההישרדות עם הסרטן הוא בין שנה לשנה וכמה חודשים, ולרוב לא עובד טיפול בשיטה אחת.

הגידול הוא גידול ממאיר – כלומר מסוגל לשלוח גרורות ולהתפשט – ומקורו בתאים הנמצאים בכל רחבי המוח, תאי גלייה, כך שמלבד היכולת שלו להתפתח גם במקומות קשים לסריקה ואבחון, הוא גם עלול להתפתח במקומות במוח מהם לא ניתן להסיר אותו במלואו. בנוסף, תסמיניו הראשוניים יחסית כלליים (כאבי ראש וכדומה) ולכן לפעמים לוקח זמן עד אבחון, זמן יקר.

 

טיפולים קיימים לגליובלסטומה

ישנם המון טיפולים שונים היום לגליובלסטומה. העיקריים שבהם זה הקרנות שונות וניתוחים. לרוב, בגלל הבעייתיות של הגידול, משתמשים בהקרנות מסוג כימותרפיה יחד עם ניתוח, על מנת לספר הסרה כמה שיותר מוחלטת ויסודית של התאים הסרטניים במוח. בנוסף, לעיתים מטפלים לאחר ניתוח בהקרנות מסוג רדיותרפיה. מלבד טיפולים אלה, בשנים האחרונות נכנס הטיפול אותו מציעה חברת נובוקיור – אופטיון.

 

איך נובוקיור מטפלת בגליובלסטומה?

נובוקיור בחנה אפשרויות (מבוססות מחקרית) לטיפולים שונים, ופיתחה מכשיר בשם "אופטיון" שעיקרו הוא טיפול בגליובלסטומה. המכשיר עובד בטכנולוגיה של שדות חשמליים אותם משדר למוח המטופל – באמצעות קסדה שיושבת על ראשו בערך 18 שעות ביום – ובעצם הטכנולוגיה מונעת השתכפלות תקינה של התאים הסרטניים בלבד, כך שמאפשרת פגיעה בהתקדמות הסרטן בלי פגיעה במוח.

הטיפול באופטיון נעשה בשילוב של כימותרפיה מוקדמת וניתוח. מחקרים שבדקו את השפעות האופטיון בשילוב הטיפולים הנוספים מראים יכולת יוצאת דופן להסגה של הסרטן – אצל הנבדקים נצפתה עלייה משמעותית בזמן ההישרדות שלהם וצמצום הגידול עד היעלמותו. בעקבות ההצלחה של הפיתוח בהארכת חיי המטופלים, החלו פיתוחים של החברה למכשירים שיעבדו על טיפולים בסוגי סרטן נוספים.

 

לסיכום…

ניתן לראות לפי מחקרים עדכניים שהפיתוח של חברת נובוקיור לטיפול בגליובלסטומה עוזר בהארכת חיי המטופלים, ונוסף לכל גם מאפשר טיפול נעים יותר, פולשני פחות ונוח לשימוש. הטיפול דואג להארכת חיי המטופלים מבלי לפסוח על נוחיותם ומבלי לגרום לתופעות לוואי משמעותיות.

מיכשור רפואי

אולי תאהבו גם את: