הגשת תביעת רשלנות רפואית

תביעה בגין רשלנות רפואית היא הליך מאוד מורכב הן רגשית אך גם הן מבחינה משפטית. התנהגות רשלנית יכולה לגרום לנזק רב, אך היא גם לא תמיד משקפת את הכוונות ואת הרצון של מי שביצע אותה לגרום לטוב ולסייע למטופל מבחינה רפואית. באם אתם עומדים בפני תביעת רשלנות רפואית, ישנם כמה דברים שחשוב שתדעו טרם התחלת התהליך על מנת שתבינו לאן אתם נכנסים ומה נדרש מכם.

 

רשלנות רפואית – כיצד מתבטאת?

באבחון, בטיפול ואפילו בביצוע ניתוחים פשוטים, רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי. אנשי מקצוע רפואיים אשר נוהגים ברשלנות, בעצם לא נוקטים מספיק זהירות במהלך הטיפול הרפואי שהם נותנים, לא משנה מה הוא או מה רמת המורכבות שלו, ובעצם גורמים לנזק אצל המטופל שלכם, גם אם הכוונה שלהם מעולם לא הייתה לעשות זאת. הנה כמה ביטויים נפוצים לרשלנות רפואית:

  1. רשלנות רפואית באבחון – כמובן שלא כול מחלה או מקרה רפואי ניתן לאבחן מספיק זמן מראש, אך כאשר כן ניתן, מוקדמות האבחון ובהתאם התחלת הטיפול, משחקת תפקיד חשוב ביכולת של המטופל להחלים. על כן, רשלנות רפואית באבחון יכולה להיות כאשר הרופא לא שם לב למשהו, הקטין מחשיבותו, או זלזל במטופל ובהמשך לכך לגרום לנזק.
  2. רשלנות רפואית בטיפול – מינון ושילוב של תרופות, וכן בחירת הליך הטיפול המתאים ביותר, כאשר נבחרים לא בצורה נכונה, או נעשים לא בצורה הנכונה, יכולים לגרום לנזק של ממש אצל המטופל וזאת כמובן תהיה רשלנות רפואית.
  3. רשלנות רפואית בניתוח – ניתוחים עשויים להיות פשוטים אך גם מסובכים מאוד ועל כן, מפורטים למנותח טרם הניתוח הסיכונים האפשריים, אך כאשר הנזק שנגרם היה יכול להימנע, כבר לא מדובר בסיכון אפשרי אלא ברשלנות רפואית של ממש.

 

הגשת תביעת רשלנות רפואית

ראשית, ברור כי עורך דין תביעות נזקי גוף הוא דמות ראשית בהגשת תביעת רשלנות רפואית שאתם פשוט לא יכולים בלעדיו, התחילו מלמצוא לכם מישהו שאתם סומכים עליו אך גם שיש לו ניסיון בתחום של תביעות מסוג זה. הבינו ביחד איתו האם אכן יש לכם עילה לתביעה וכמו כן, גם אם יש לכם סיכוי לנצח. למרות שברור כי נגרם לכם נזק וזאת ניתן להוכיח על ידי בדיקות רפואיות, לא תמיד פשוט להוכיח כי הנזק נרם עקב רשלנות וכי היה ניתן למנוע אותו.

 

המלצה כי מדובר ברשלנות

חשוב שתדעו שעל מנת שהתביעה שלכם תהיה רלוונטית ובעלת עילה כלשהיא לקבל פיצויים אתם תדרשו להגיש המלצה של איש צוות רפואי עם סמכות בנושא שאכן היה ניתן למנוע את הנזק ולפעול אחרת. ההמלצה הזאת חשובה מאוד להצלחת התביעה ולא תמיד יהיה זה פשוט מאוד להשיג אותה. מזל שיש לכם עורך דין שיסייע לכם בהכל. בהצלחה!

תביעה משפטית

אולי תאהבו גם את:

גמלת סיעוד במזומן
תביעה לגמלת סיעוד בכסף

אמנם לא נעים כל כך לחשוב על זה, אך מצבים סיעודיים יכולים להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו, צעירים ומבוגרים כאחד. מלבד הפן הבריאותי המאפיין את

קרא עוד »