התנהגות פוסט טראומתית בהטרדה מינית

הטרדה מינית יכולה להיות אירוע טראומתי מאוד בעבור המוטרדת ולייצר או לעורר בעיות נפשיות חמורות, בין היתר תסמונת פוסט טראומטית.

מדובר על השלכה משמעותית מאוד שמשפיעה אנושות על אורח החיים היום יומי של המוטרדת.

במאמר זה יוצגו הכלים המשפטיים שניתן לנקוט כאשר בעקבות הטרדה מינית מתפתחת פוסט טראומה בעקבות ההטרדה המינית.

מדובר על כלים משמעותיים שיכולים לסייע מאוד לשיקום של המוטרדת ולשיבה לתלם ולחייה הקודמים.

 

תביעה אזרחית

הטרדה מינית היא עוולה אזרחית לפי החוק למניעת הטרדה מינית – לפיו ניתן לתבוע את המטריד מינית ולקבל פיצויים בסכומים גבוהים. לפי סעיף 6 (ב) לחוק ניתן לקבל סכומי פיצויים המגיעים למאה ועשרים אלף שקלים ללא הוכחת נזק – כלומר, בתוקף ההטרדה המינית בלבד.

בעוד שכאשר נוצר נזק בעקבות ההטרדה המינית ניתן לתבוע גם עליו במלואו ולקבלו.

כלומר, בעוד שללא נזק ישנה תקרת פיצויים מקסימלית שניתן לקבל כסעד מבית המשפט – כאשר ישנו נזק ניתן להיות מפוצים על כולו ללא תקרה.

כאשר מתפתחת פוסט טראומה בעקבות ההטרדה המינית הנזקים שנוצרים למוטרדת הם גדולים מאוד וכמובן שניתן לקבל פיצויים מלאים עליהם על כל המשתמע מכך – החזרת הוצאות על הטיפול הפסיכולוגי, ירידה בתפקוד וכל נזק אחר שנוצר למוטרדת בעקבות ההטרדה.

במסגרת התביעה האזרחית, כפי שניתן לראות – ניתן למצות את הדין עם המטריד בכל הנוגע לסכומי כסף גדולים שיושתו עליו כפיצוי, אך ישנם כלים נוספים העומדים בפני המוטרדת על מנת למצות עימו את הדין גם במסלולים אחרים.

 

הליכים פליליים

מלבד היותה של ההטרדה המינית עוולה אזרחית לתביעה היא גם עבירה פלילית אשר לפי סעיף חמש לחוק למניעת הטרדה מינית העונש עליה יכול להגיע למקסימום של ארבע שנים (בהתאם לנסיבות השונות של ההטרדה).

לכן, מדובר בכלי חמור וכבד – שהוא מוצדק כאשר ההשלכות של המעשה הן כל כך חמורות על קורבן ההטרדה המינית.

על מנת לפעול למימוש הסנקציות המוצעות בדין יש לפתוח בתהליך של הגשת תלונה במשטרה על הטרדה מינית.

במידה והמשטרה מוצאת שיש מספיק חומר ראייתי כל הנתונים יועברו לפרקליטות הפלילית אשר תכריע האם לפתוח בהליכים של הגשת כתב אישום.

מדובר בהליכים חשובים מאוד שלהכנה מראש של המוטרדת ישנה חשיבות גדולה להם.

התייעצות עם עורך דין טרם הפנייה למשטרה יכולה להגדיל משמעותית את הסיכויים שהרשויות יחליטו להגיש כתב אישום.

שכן עורך הדין המתמחה בייצוג קורבנות, כמו עו"ד דורון ויינרייך יודע בדיוק כיצד לעשות זאת.

 

סיכום

כפי שניתן לראות במידה ובעקבות הטרדה מינית את חווה פוסט טראומה – ישנם דברים רבים שאת יכולה לעשות על מנת למצות את הדין עם המטריד. בין היתר, להגיש תביעה אזרחית על מלוא הנזק ולפעול על מנת להתניע הליכים פליליים כנגד המטריד.

 

לוח מודעות תסמינים של פוסט טראומה - הדמיה

 

אולי תאהבו גם את:

גמלת סיעוד במזומן
תביעה לגמלת סיעוד בכסף

אמנם לא נעים כל כך לחשוב על זה, אך מצבים סיעודיים יכולים להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו, צעירים ומבוגרים כאחד. מלבד הפן הבריאותי המאפיין את

קרא עוד »