איפה ניתן להשיג חוות דעת לצורך תביעת רשלנות רפואית?

ברוב המדינות המערביות, ביניהן מדינת ישראל, שירותי הרפואה הם מתקדמים, מודרניים ומביאים לתוצאה הרצויה. יחד עם זאת, לצערנו קיימים לא מעט מקרים בהם ניתן שירות מקצועי לא מקצועי ואף רשלני, כזה שלא מביא לתוצאה הרצויה ולעיתים לתוצאה טרגית.

בהתאם, במידה ומתקיימת רשלנות רפואית, ניתן להגיש תביעה כדי לקבל פיצוי עבור הנזק שנגרם כתוצאה ממנה. לשם כך, נדרשת חוות דעת מקצועית ומנומקת. אז איך משיגים חוות דעת לצורך תביעת רשלנות רפואית?

 

מה היא תביעת רשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית היא סוג של תביעה שמבקשת לתבוע פיצויים כתוצאה מפגיעה רפואית שגרמה על ידי רופא, מנהל מערכת בריאות או כל נותן טיפולים בריאותיים. כמו כן, תביעת רשלנות רפואית מתבצעת כאשר הטיפול הרפואי שסיפק היה לא מקצועי או לא מתאים וגרם נזק למטופל.

 

האם ניתן לתבוע בכל מקרה שנגרם נזק?

התשובה הקצרה לשאלה הזאת היא בהחלט לא. תביעת רשלנות רפואית היא תביעה מורכבת ודורשת הוכחת כוונה רעה או שגיאה בטיפול רפואי. על מנת להגיש תביעת רשלנות רפואית, על המטופל להוכיח כי הטיפול הרפואי שקיבל היה לא מקצועי באופן יוצא דופן וגרם לנזק.

כמו כן, כשזה נוגע לרשלנות רפואית כל מקרה עומד לגופו לקשה לבצע הכללות, כדי להבין אם מקרה נתון מתאים לתביעה יש להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית ולקבל תשובה משפטית לכך.

 

איך חוות דעת קשורה לתביעת רשלנות רפואית?

לפי חוק, כחלק מהליך של תביעת רשלנות רפואית התובע צריך לבסס את הטענה שלו כי התקיימה רשלנות רפואית. כחלק מביסוס הטענה, על התובע להציג חוות דעת שנכתבה על ידי רופא מומחה, ובה קיים תצהיר מסודר אשר כתוב לפי תקנות החוק. במסגרת חוות דעת, המומחה יצטרך להראות בקיאות במקרה ובפרטיו, מסמכים אשר קשורים באופן ישיר למקרה ומעידים על רשלנות, וכן תצהיר של הרופא בדבר אי עדות שקר.

 

איך משיגים חוות דעת לצורך התביעה?

השגת חוות דעת איכותית שנכתבה על ידי רופא מומחה היא משימה קשה ומורכבת. באופן טבעי, רופאים אינם מעוניינים להכפיש את הקולגות שלהם וכך להאיר את הסקטור אליו הם משתייכים באור בעייתי. בהתאם, קיימים מקרים בהם רופאים מומחים לא ירצו לתת חוות דעת אפילו אם התקיימה רשלנות ברורה.

יחד עם זאת, גורמים משפטיים העוסקים בתחום, לרבות עורכי דין רשלנות רפואית, יודעים כיצד לאתר את המומחים שייתנו חוות דעת עניינית, נוקבת ונאמנה לאמת.

 

לסיכום – חוות דעת בהישג יד

ברוב המקרים רופאים ואנשי רפואה מעניקים טיפול מקצועי, לבבי וישר. לעיתים, קיימות סטיות מהנורמה ומתבצעת רשלנות רפואית בעלת השלכות קשות. כדי להתמודד עם ההשלכות, ניתן להגיש תביעה בדבר רשלנות רפואית ולקבל פיצוי. הדרך לשם, עוברת בהשגת חוות דעת, דרך קשה אך אפשרית. בהצלחה!

עורך דין רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את:

גמלת סיעוד במזומן
תביעה לגמלת סיעוד בכסף

אמנם לא נעים כל כך לחשוב על זה, אך מצבים סיעודיים יכולים להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו, צעירים ומבוגרים כאחד. מלבד הפן הבריאותי המאפיין את

קרא עוד »