מהו חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה?

מדינת ישראל היא אחת המדינות שסובלות מפעילויות טרור ותקיפה של אזרחיה מצד גופים עוינים. מצב זה הביא את הכנסת לחוקק חוק מיוחד לפיצויים של נפגעי פעולות אלו. חוק זה נקרא חוק התמלוגים לנפגעי פעולות האיבה. נסקור בקצרה את ההיסטוריה של החוק, מטרותיו, את מי הוא משרת, וכיצד ניתן לקבל את התמלוגים בחוק זה במידה ואתם זכאים להם. 

 

מהו חוק התמלוגים לנפגעי פעולות איבה?

חוק התגמולים הוא בעצם החוק שמסדיר את התשלומים למי שנפגעו בפעילות טרור בישראל. בקרו באתר לפני חיקוק החוק, מי שנפגע מפעילות טרור היה נחשב למקרה רגיל של פציעה או מחלה ונכות. מכיוון שבישראל התרחשו פעולות איבה במספר גדול מאוד, היה צורך להתייחס לכך מפורשות בחוק.

 

מעט על ההיסטוריה של חוק זה ומטרותיו

חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה חוקק בשנת 1970 על ידי הכנסת השביעית של מדינת ישראל. מאז שחוקק, נוספו תיקונים רבים לחוק במטרה להוסיף להגדרת הנפגעים קבוצות נוספות, וכן בכדי לתקן לקונות כאלה ואחרות בחוק. מטרתו המוצהרת של חוק זה היא לוודא כי מי שנפגע בפעולת איבה מקבל מהמדינה את הפיצוי לו הוא זכאי על מנת להשתקם בצורה הטובה ביותר האפשרית.

 

מי זכאי לקבל פיצויים מכיוון שנפגע בפעולת איבה?

החוק מגדיר רשימה רחבה מאוד של זכאים לפיצויים מכיוון שנפגעו בפעולות איבה. כל מי שנפגע בפעילות שמטרתה הייתה לפגוע באזרחים או בחיילים כחלק מהסכסוך הישראלי ערבי זכאי לפיצוי.

עוד החוק מוסיף גם את כל הנפגעים כתוצאה לא ישירה של פעולת איבה, שגם הם זכאים לדרוש פיצויים. לבסוף, גם מי שנפגע מפעילות שמטרתה הייתה פגיעה גופנית על רקע גזענות או רקע אתני, זכאי לקבל את הפיצויים של חוק התמלוגים.

 

איך ממשים את הזכאות לפיצויים אלה?

בכדי לקבל את הזכאות לפיצויים אלה, יש צורך בשני תהליכים נפרדים. ראשית, על הנפגע לקבל הכרה בכך שהוא נפגע פעולת איבה. בכדי לעשות זאת יש צורך להגיש בקשה לביטוח לאומי. את הבקשה מגישים בצירוף ההוכחות שהתובע אכן פעולת איבה לפי המוגדר בחוק.

כמו כן יש להגיש בקשה להכרה בתובע כנכה ולקביעת אחוזי הנכות המתאימים לו. גם במקרה הזה יש צורך בהגשת הבקשה בצירוף החומר הרפואי והתעסוקתי של התובע. לאחר הגשת הבקשות, יזומן התובע לוועדה רפואית של ביטוח לאומי, שתקבע את אחוזי הנכות שלו ובהתאם את הפיצויים המגיעים לו.

 

חוק התמלוגים פעולות איבה – סיכום

בישראל נפגעים רבים מפעולות איבה, וזאת מאז הקמתה. מכיוון שכך, חוקק בשנת 1970 בישראל חוק התמלוגים לנפגעי פעולות איבה. חוק זה נועד לדאוג לשיקום מלא מטעם המדינה של מי שנפגע בפעולת איבה. בכדי לממש את הזכאות לפיצויים הללו, יש לפנות לביטוח לאומי לשם הכרה כנפגע פעולות איבה וכסובל מנכות.

חוק הפיצויים

אולי תאהבו גם את:

גמלת סיעוד במזומן
תביעה לגמלת סיעוד בכסף

אמנם לא נעים כל כך לחשוב על זה, אך מצבים סיעודיים יכולים להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו, צעירים ומבוגרים כאחד. מלבד הפן הבריאותי המאפיין את

קרא עוד »