מפחדים מהצעד של גירושין? מספר טיפים לשימור הקשר לפני שפורשים

התייעצות עם גורם חיצוני, מעורבות של משפחה ובעיקר המון מוטיבציה לפתור את הבעיה יכולים לעזור לשמר את הקשר בלי להתגרש. במאמר הבא נסביר מדוע מחלוקת היא חלק בלתי נפרד מכל מערכת יחסים זוגית ומה עושים אם נתקלים בה

הצעד של גירושין מרתיע המון גברים ונשים שמוצאים את עצמם מתמודדים עם משבר בנישואין. מצד אחד, גירושין הן לפעמים אכן הדרך הכי טובה לפתור את הסוגיה ולפתוח דף חדש גם עבור ההורים וגם עבור הילדים. מצד שני, הצעד של הגירושין דורש גיוס משאבים, זמן, אנרגיות והמון כוחות. לכן, אנשים רבים מוצאים את עצמם מפחדים מהצעד הבא.

הדבר הראשון שצריך לזכור הוא שמחלוקת בתוך התא המשפחתי היא חלק בלתי נפרד ממערכת היחסים. לא קיימת מערכת יחסים זוגית שאין בה מחלוקות, לכן לא צריך להיבהל מכל מריבה או דילמה. מצד שני, כן צריך לפעול אקטיבית על מנת לנסות לשמר את הקשר לפני שפורשים ממנו.

 

איסוף מידע והחשיבות של התייעצות עם בעלי מקצוע

מידע שקיים אצל בעלי מקצוע כמו כאן https://www.helenasimhi.co.il למשל עוזר להבין מה העילות הנפוצות לגירושין. אז אם רוצים לשמר את הקשר ולא להגיע למצב של פירוק התא המשפחתי, אפשר לשאוב השראה מפסקי הדין הללו. באופן הזה, מנסים ללמוד מהטעויות של אנשים אחרים כדי לא לחזור עליהן. בנוסף, השראה מפסקי דין היא דרך טובה להבין מה התפקיד של עורך דין ומתי נכון לפנות אליו.

מלבד איסוף מידע בצורה עצמאית, יש בהחלט מקום לערב בעלי מקצוע מחוץ לשדה המשפטי. יותר ויותר בני זוג מבינים כיום את החשיבות של טיפול זוגי, את המשמעות של טיפול פסיכולוגי ואת הדרך שבהם מטפלים יכולים לסייע להם להתגבר על קשיים ובעיות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, רוב הבעיות אצל בני זוג נשואים הן בכלל לא מקוריות – אז התייעצות עם בעלי מקצוע מנוסים היא דרך מעולה לחשוף גם את הפתרונות עבורן.

 

למה כדאי לערב חברים ובני משפחה?

מערכת יחסים שעולה על שרטון משפיעה על כל הצדדים המעורבים. זה כולל כמובן גם את ההורים ואת הילדים, אבל גם את המשפחה המורחבת ואפילו את החברים. אז היות וממילא כמעט בלתי אפשרי להסתיר מחלוקות כאלה לאורך זמן, יכול להיות שיהיה עדיף לנסות להפוך את הלימון ללימונדה ודווקא לערב את הגורמים הקרובים.

מעורבות של חברים ומשפחה עוזרת לבני זוג להרגיש שהם לא לבד. בשלב הזה עוד לא מבצעים אף פעולה שיש לה משמעות משפטית, אבל בהחלט פונים לעזרה ושומעים עוד חוות דעת חדשות. אם הגישור הזה מצליח, יכול להיות שבני הזוג יחליטו לתת עוד הזדמנות למערכת היחסים ביניהם ואולי הצעד של הגירושין לא ייצא לפועל.

 

דמות של גבר ואישה מתווכחים

אולי תאהבו גם את:

גמלת סיעוד במזומן
תביעה לגמלת סיעוד בכסף

אמנם לא נעים כל כך לחשוב על זה, אך מצבים סיעודיים יכולים להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו, צעירים ומבוגרים כאחד. מלבד הפן הבריאותי המאפיין את

קרא עוד »