איך לחסוך בחלל ולעצב את החדר עם ארון הזזה?

דלת ארון שנפתחת לצדדים ועל מסילה היא ככל הנראה כל מה שאתם צריכים בשביל לנצל טוב יותר את המקום הפנוי בחדר. אבל איך בוחרים את הארון המתאים ומה ההבדל בין הדגמים? הנה המדריך המלא הדרך לחסוך במקום בחלל הפנים היא להשתמש בפתרונות אחסון.

עם זאת, קיימים הבדלים בין סוגים שונים של פתרונות כאלה. על קצה המזלג, ניתן למשל להזכיר את ההבדל בין ארון, שידה, מדף, כוננית וכן הלאה. גם ספציפית בתוך כל קטגוריה, יש הבדל בין המאפיינים של ארונות הזזה לבין ארון פתיחה.

 

מה היתרונות של ארון הזזה?

דלת ארון שנפתחת על גבי מסילה ולצדדים היא פתרון חסכוני יותר במקום בהשוואה לדלת שמותקנת על ציר ונפתחת קדימה ואחורה. כפועל יוצא מכך, ארון הזזה 3 דלתות למשל מגלם בתוכו המון יתרונות שאותם אי אפשר להשיג באף דרך אחרת: החל מהאופן שבו הוא בנוי, דרך איך שהוא מתפקד ועד איך שהוא נראה.

 

איך מתכננים חדר עם ארון הזזה?

השימוש בארון עם דלת הזזה ולא עם דלת בפתיחה רגילה מאפשר לנצל גם את המקום שקיים ישירות מולו. בין היתר, אפשר לנצל את המקום מול הדלת כדי לשים שם רהיטים, מכשירי חשמל או אביזרים דקורטיביים. כאשר לארון יש גם 3 דלתות ולא 2 דלתות בלבד, זה אומר שניתן להגיע בקלות לכל אזור בחלוקה הפנימית שלו.

 

מה החלוקה הפנימית המומלצת עבור ארון 3 דלתות?

ארון עם 3 דלתות מקל על התאמה אישית של החלוקה הפנימית, לפי הצרכים של קהל היעד ואופי השימוש. אפשרות אחת למשל היא להקצות את רוב השטח הפנימי בתוך הארון למדפים – בעוד אפשרות אחרת היא לבנות בתוכו דווקא מגירות. במקרים אחרים, יכול להיות שנרצה לשלב בתוך הארון בין פתרונות תלייה, מגירות, מדפים או אזורים נסתרים לנעליים.

 

סוגי עיצובים של ארונות הזזה

שימוש ב-3 דלתות שנפתחות לצדדים במקום בשתי דלתות בלבד מוכיח את עצמו גם מבחינת אפשרויות העיצוב. את הדלתות של הארון אפשר למשל לעצב בסגנון קלאסי, כפרי, מודרני או וינטאג' ויש מספיק מקום ושטח להוסיף הדפסים או דוגמאות. מעבר לכך, ניתן לשאוב השראה מהאופן שבו בנויים ארונות אחרים גם כדי לשלב משטחי זכוכית או חומרי גלם מיוחדים.

 

ארונות הזזה בהתאמה אישית או מקטלוג

לסיכום, הדרך הכי טובה לחסוך מקום יקר ערך בחלל הפנים של החדר היא להשתמש בארון הזזה. כדאי לתת עדיפות לארון הזזה שיש לו 3 דלתות, אך בכל מקרה ניתן להתייעץ עם בעלי מקצוע ועם מעצבי פנים. לאחר מכן, כל שנותר הוא לבחור ארון מתוך קטלוג או בהתאמה אישית. אם מתכננים את הארון בהתאמה אישית, בוחרים גם את החלוקה הפנימית והעיצוב.

ארון הזזה 3 דלתות

אולי תאהבו גם את: