מתי נוכל לתבוע את משרד הביטחון על נזק נפשי?

חלק גדול מאוד מהאזרחים הישראלים מתגייסים לצבא לאחר סיום הלימודים שלהם. השירות הצבאי אמור להיות תקופה משמעותית עבור המתגייסים השונים בתפקידים השונים, אך בלא מעט מקרים הם עשויים למצוא את עצמם סובלים מנזק נפשי במהלך השירות שלהם או לאחריו, כתוצאה מאירועים שונים שהתרחשו במהלכו. במאמר הבא נסביר מתי נוכל לתבוע את משרד הביטחון על נזק נפשי שכזה.

 

נזק נפשי בשירות הצבאי

כשאנחנו מדברים על נזק כתוצאה מהשירות הצבאי, מרבית האנשים חושבים לעצמם על פציעות שונות שעשויות להיגרם בתאונות דרכים צבאיות, באימונים, בשדה הקרב ואפילו בתאונות שונות בתפקידים עורפיים. חלק גדול מהנזקים שנגרם לחיילים בצבא במהלך השירות שלהם הוא בכלל נזק נפשי, שניתן להגיש עבורו תביעה לקבלת פיצויים ממשרד הביטחון, כפי שניתן לראות באתר https://brunolaw.co.il.

נזק נפשי יכול להיגרם למעשה כמעט לכל חייל. המערכת של הצבא מנסה לבצע סינון יעיל ולהתאים תפקידים אל מועמדים שונים לשירות במערכת הביטחון, אבל מכיוון שהיא נאלצת להתמודד עם משאבים מוגבלים ועם כמויות גיוס עצומות, הסינון הזה אינו בעל יעילות מקסימלית. אם מוסיפים לכך אירועים שונים שעשויים להיות טראומתיים לצעירים במהלך השירות הצבאי שלהם, מקבלים הסתברות גבוהה יחסית לנזק נפשי בשירות הצבאי.

 

הגשת תביעה למשרד הביטחון

המחוקק מכיר בנזקים שעשויים להיגרם למשרתים בצבא, כאשר גם נזק נפשי נחשב לנזק כזה. לכן, אדם ששירת בצבא או באחד משירותי הביטחון השונים, ויצא מהשירות שלו עם נזק נפשי כתוצאה מאירועים מסוימים באותו שירות, יכול להגיש תביעה למשרד הביטחון.

 

מתי ניתן לעשות זאת?

את התביעה ניתן להגיש לאחר השחרור מהשירות הצבאי. במהלך השירות הצבאי עצמו, אם המשרת חושב שנגרם לו נזק נפשי הוא יכול לפנות לבקש לראות את קצין בריאות הנפש, שבמידת הצורך יקל על תנאי השירות שלו או ישחרר אותו משירות צבאי.

 

הוכחת נזק נפשי

כדי לקבל פיצויים ממשרד הביטחון יש להוכיח שאכן נגרם נזק נפשי ושיש לו קשר ישיר אל אירועים מהשירות הצבאי, או אל אופי השירות הצבאי. נזק נפשי יכול להיגרם כתוצאה מאירוע נקודתי, כמו פעילות מבצעית או קרב, כתוצאה ממספר אירועים שונים, כמו אירועים במהלך לחימה וגם כתוצאה משגרת חיים מסוימת במהלך השירות הצבאי. באמצעות איש מקצוע, כמו פסיכיאטר או פסיכולוג, ניתן להוכיח שאכן נגרם נזק נפשי ולקבל חוות דעת המוכיחה קשר לשירות הצבאי.

 

סיוע מעורך דין

משרד הביטחון לא ממהר להכיר בנפגעי נזק נפשי המגישים תביעה לקבלת פיצויים. לכן, כאשר מגישים תביעה למשרד הביטחון בגין נזק נפשי שאירע במהלך השירות הצבאי, מוטב לקבל ליווי וסיוע מעורך דין שמומחה בתביעות נגד משרד הביטחון. השימוש באיש המקצוע הזה יכול להעלות באופן משמעותי את הסיכוי שלכם לקבלת פיצויים גבוהים.

משרד ההגנה

אולי תאהבו גם את:

גמלת סיעוד במזומן
תביעה לגמלת סיעוד בכסף

אמנם לא נעים כל כך לחשוב על זה, אך מצבים סיעודיים יכולים להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו, צעירים ומבוגרים כאחד. מלבד הפן הבריאותי המאפיין את

קרא עוד »