משכנתא למחיר מטרה – מתי לפנות ליועץ משכנתא?

בעקבות מצוקת הדיור הגה משרד הבינוי והשיכון תוכנית דיור האמורה לסייע לזוגות חסרי הון עצמי מספק – תוכנית מחיר מטרה המזכירה את תוכנית מחיר למשתכן שהסתיימה זה לא מכבר.

מדובר בתוכנית בה ההשתתפות היא דרך רישום להגרלה על הדירות, הזוכים הם אלו שיכולים לרכוש את הדיור בסופו של דבר ומחיר הדירות הוא מחיר מופחת ממחיר השוק החופשי. כך משכנתא למחיר מטרה הופכת למשכנתא ברת השגה. יצאנו לבדוק, איך זה עובד? מתי יהיה נכון לפנות לקבל ייעוץ משכנתא? בואו נתחיל.

 

מה מאפיין משכנתא למחיר מטרה?

ברכישת דירה ראשונה ההון העצמי הנדרש לרכישת דירה עומד על 25% ממחיר הדירה בשוק החופשי כיוון שהבנק נותן אחוז מימון מקסימלי של 75% מערך הדירה או ממחירה בחוזה הרכישה. כאשר מדובר במשכנתא למחיר מטרה, מחיר הדירה הוא מחיר מופחת, הרבה יותר נמוך ממחיר הדירות בשוטק החופשי וכך הבנק מאשר 75 אחוזי מימון מערך הדירה בשוק החופשי.

כך מתקבל מצב בו דירה שעלתה מיליון שקל שווה בשוק החופשי מיליון מאתיים וכך הבנק מממן קרוב ל-100% מימון. יחד עם זאת, למניעת בעיות בנק ישראל קבע כי ההון העצמי המינימלי יעמוד על מאה אלף ₪. לעומת משכנתאות אחרות, משכנתא למחיר מטרה היא משכנתא הניתנת בפעימות על פי קצב הבנייה והיא גם בעלת אחוזי מימון גבוהים בדרך כלל.

 

משכנתא למחיר מטרה – איך זה עובד?

מי שמעוניין להיכנס להגרלת מחיר מטרה על דירה בהנחה צריך להיות בעל תעודת זכאות. את התעודה תוכלו להנפיק דרך משרד הבינוי והשיכון, ולהיכנס להגרלה תוכלו דרך החברות המופקדות לכך (אלונים ומגער).

לאחר הזכייה תקבלו הודעה על כך במייל האישי שלכם ויחד עם הזכיה תקבלו זימון למשרדי הקבלן לחתימה על חוזה רכישה. מי שזכה ראשון יגיע ראשון ומי שזכה אחרון יגיע אחרון, כך כל אחד בוחר את הדירה המתאימה לו על פי מחיר וגודל וכך מי שמגיע אחרון, האופציות מצטמצמות לו.

בדרך כלל במעמד חתימת החוזה יהיה על הרוכש לשלם סכום ראשוני ואת המשך המשכנתא הוא יצטרך להעביר בפעימות, על פי התקדמות קצב הבנייה. וכאן עולה השאלה, מתי נכון לפנות ליועץ משכנתאות? והתשובה לכך היא כבר בהתחלה.

 

זמן הפנייה ליועץ המשכנתא

לפני שאתם משתתפים בהגרלה כדאי להתייעץ עם יועץ משכנתאות בקשר ליכולתכם לעמוד בהתחייבות הנדרשות. גם אם לא פניתם לפני ההשתתפות אל היועץ, זה בסדר, אך ההמלצה היא לפנות לייעוץ מייד לאחר הודעת הזכייה. הסיבה לכך מורכבת ממספר גורמים כשהמובילה שבהם היא אפקט הלחץ.

הבנקים יודעים שהלווים לחוצים לקבל את המשכנתא בכל מחיר כיוון שהם עומדים בפני תאריכי יעד ולכן הם מציעים ריביות יקרות. ברגע שמנטרלים את אפקט הלחץ, ניתן לנהל משא ומתן עם הבנקים בישוב הדעת.

משכנתאות

אולי תאהבו גם את: