רשלנות רפואית בלידה – מה הסיכויים לעילה חזקה?

רגע הלידה, המביא לידי ביטוי את כל הציפייה וההתרגשות הרבה שליוו אותנו במשך מספר חודשים, הוא רגע מרגש מצד אחד, אך גם רגע רפואי קריטי ביותר עבור היולדת עצמה והתינוק הרך. לפיכך, כל גילוי של רשלנות רפואית בלידה יכול להוביל לנזקים בלתי הפיכים ליולדת וכן לתינוק עצמו, כשבחלק ממקרים אלו ניתן אף לתבוע בגין אותה רשלנות

 

רשלנות רפואית – היכן זה פוגש אותנו?

כאשר אנחנו פונים לקבלת טיפול רפואי, אסתטי או בריאותי, אנחנו מצפים לקבל טיפול רגיש ואיכותי מכלל הצוות הרפואי, במטרה לנסות ולפתור את הבעיה לשמה הגענו לטיפול. אך לצערנו, ישנם לא מעט מקרים בהם במקום לפתור את הבעיה, הבעיה הוחמרה או נוצרו נזקים אחרים, פעמים אף בלתי הפיכים.

כעיקרון, כל מקרה של טיפול ו/או ייעוץ רפואי, אשר לא בוצע בסטנדרטים המקובלים והסבירים לאותו מקרה וגרם נזק למטופל, עלול להיחשב כמקרה של רשלנות רפואית, כשלמעשה מקרים אלו פוגשים אותנו במגוון תחומי הרפואה, כשהם יכולים להגיע מכל אדם בצוות הרפואי, מהאחות, הרופא ועד המנתח.

 

מהי רשלנות רפואית בלידה?

רגע הלידה, כמו גם התהליך וההכנה עצמה ללידה, שנמשכו מספר חודשים, הם רגעים מרגשים ומשמחים, כשהציפייה הלגיטימית היא לחוות את הלידה כרגע חווייתי ומיוחד. לצד ההתרגשות הרבה, רגע הלידה הוא רגע מאוד דרמטי וקריטי מבחינה רפואית וכאשר מתעוררות בעיות שונות, העלולות להוביל למצב של סיבוכים בלידה, על הצוות הרפואי והרופאים לגלות תושייה ולפעול במהירות וביעילות.

אך לא אחת, אנשי הוות הרפואי, כמו גם הרופאים עצמם, מבצעים טעויות, שחלקן מקורן ברשלנות גרידא, טעויות העלולות לגרום לנזקים בלתי הפיכים ליולדת ולתינוק עצמו ואף למקרי מוות.

 

המקרים הנפוצים של רשלנות רפואית בלידה

בדיוק כמו במקרים של תאונת עבודה, בהם אנחנו פונים לעזרתו של עורך דין לתאונות עבודה – כפיר דיין דובב, גם במקרים בהם עולה החשד כי מקורו של הנזק שנגרם במהלך הלידה טמון בהתרשלותו של הצוות הרפואי, ניתן להיוועץ בעו"ד מקצועי המתמחה ברשלנות רפואית, לבירור מעמיק של הנסיבות, היתכנות התביעה וגובה כספי הפיצויים.

על אף שכל מקרה צריך בחינה מעמיקה ויסודית לגופו, ישנם מספר מקרים נפוצים של רשלנות בלידה, המהווים עילה חזקה לתביעה:

  • עיכוב ביילוד – כאשר העובר נמצא במצוקה, יש לפעול במהירות האפשרית ללידתו. עיכוב בלידה נחשב למקרה קלאסי של רשלנות בלידה, כשהוא יכול לגרום למומים ונזקים שונים.
  • אי נוכחות רופא בכיר – פעמים רבות, נזקים ובעיות שונות היו יכולים להימנע, במידה והיה נוכח בחדר הלידה רופא בכיר.
  • אבחון שגוי – קריאה לא נכונה של המצב, פענוח לא תקין של המוניטור, שימוש בציוד רפואי לא תקין / מתאים למצב, מהווים רק חלק מהמקרים של אבחון וטיפול שגוי.
  • רשלנות בלידה מכשירנית – לעיתים יש להיעזר במכשירים שונים בעת הלידה, דוגמת מלקחיים או וואקום, שימוש לא נכון במכשירים אלו, שגרם לנזקים ומומים שונים, יכול להוות עילה חזקה לתביעת רשלנות רפואית בלידה.

רשלנות רפואית בלידה

אולי תאהבו גם את: