חמש שאלות ותשובות בנושא פשיטת רגל

פשיטת רגל הינה הליך האורך מספר שנים אשר מיועד לבעלי חובות גבוהים ומאפשר להם בסופו להתחיל דרך כלכלית חדשה ללא חובות, זאת תוך הסתייעות במדינה בהחזרת החובות. במהלך הליך זה מוטלות מגבלות מסוימות על החייב אך אלו יוסרו לאחר תום ההליך. הנה כמה שאלות נפוצות בנושא שיעשו לכם סדר בראש.

 

שאלה – מהי פשיטת רגל?

תשובה – הליך פשיטת רגל הינו הליך אשר במהלכו מסייעת המדינה לבעלי חובות גבוהים למחוק את חובותיהם ולהתחיל בדרך כלכלית חדשה. מדובר בהליך שאורך מספר שנים ובמהלכן מוטלות על פושט הרגל מגבלות וסנקציות, אך אלה מוסרות בתום השנים וכן גם נמחקים כלל חובותיו.

 

שאלה – האם צריך עורך דין לפשיטת רגל?

תשובה – מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה אשר ילווה אתכם לאורך כל הליך הבקשה לפשיטת רגל וייצג אתכם בבית המשפט. עורך הדין שלכם יסייע לכם בהגשת המסמכים הרלוונטיים, ידע לערער במידה ובקשתכם לא תתקבל וייצג את האינטרסים שלכם בהליך. למידע נוסף ולבירור בנושא, מומלץ לפנות לשירותיו של עו"ד פשיטת רגל דניאל ינובסקי.

 

שאלה – אילו חובות לא ניתן למחוק בפשיטת רגל?

תשובה – כאמור, הליך פשיטת רגל הינו הליך בו נמחקים חובותיו של פושט הרגל. יחד עם זאת, ישנן מספר חובות אשר לא ניתן למחוק – חובות הקשורים לתשלומי מזונות אשר מעוגנים בפסק דין, חובות כתוצאה מתשלום עונשי, חובות אשר נוצרו בדרך מרמה, או חובות הנובעים מביצוע עבירות מסוג: מין, גניבה, או אלימות חמורה.

 

שאלה – מי זכאי לבצע הליך פשיטת רגל?

תשובה – לא כל אחד יכול לבקש הליך לפשיטת רגל ויש לעמוד במספר תנאים: חוב של לפחות 50,000 שקלים, ניהול עסקים ובעלות על נכסים בתוך שטחי ישראל, ניהול מרכז חיים בישראל לפחות בחצי שנה האחרונה מיום הגשת הבקשה לפשיטת רגל.

 

שאלה – מה הליך הבקשה לפשיטת רגל?

תשובה – הגשת הבקשה לפשיטת רגל כרוכה בהגשת בקשה מקוונת עם כלל המסמכים הרלוונטיים וכן תשלום אגרה של 900 שקלים. לאחר שתגישו את בקשתם ויפתח הליך בקשה לפשיטת רגל, יתקיים דיון בעניין בניית תוכנית כלכלית שתעזור לכם להשתקם מהמצב של החובות. לאחר שתבנה תוכנית מותאמת עבורכם יתקיים דיון בבית המשפט בנושא הערכאה ולאחר האישור תחול פשיטת הרגל וימחקו חובותיכם.

 

לסיכום כל מה שאתם צריכים לדעת על פשיטת רגל

הליך פשיטת רגל הינו הליך המיועד לבעלי חובות של יותר מ-50,000 שקלים שאינם יכולים להחזיר את חובותיהם. מטרת ההליך היא לאפשר לבעל החוב להתחיל בדרך כלכלית חדשה תוך הסתייעות במדינה במחיקת החובות, אך לא ניתן למחוק חובות בגין תשלומי מזונות וחובות הקשורים לעבירות מרמה או פשיעה חמורה. מדובר בהליך בעל מספר שלבים אשר רק בעלי חוב של מעל ל-50,000 שקלים יכולים לבקש, ומומלץ להיעזר בעורך דין.

עו'ד פשיטת רגל

אולי תאהבו גם את:

גמלת סיעוד במזומן
תביעה לגמלת סיעוד בכסף

אמנם לא נעים כל כך לחשוב על זה, אך מצבים סיעודיים יכולים להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו, צעירים ומבוגרים כאחד. מלבד הפן הבריאותי המאפיין את

קרא עוד »