4 שלבי פעולה במקרה שאתם סבורים שהשוטר טעה

רבים ממשפטי התעבורה בישראל, כמו הרבה מהקנסות והנקודות בהם מחויבים נהגים שונים, מתחילים בעצירה על ידי שוטר כחלק מבדיקה שגרתית או מכיוון שהשוטר מאמין שנעברה עבירה זאת או אחרת. בכתבה שלפניכם נעסוק במה שעליכם לעשות במקרה שאתם מאמינים שהשוטר שעצר אתכם טעה בשיקול דעתו ופעל שלא כשורה. 

 

מתן דו"ח, נקודות או עונש אחר כתוצאה ממפגש עם שוטר

שוטרי התנועה של מדינת ישראל רשאים לעצור כל רכב לשם בדיקה שגרתית של מצב הנהג ושל הרישיונות של הנהג והרכב. בנוסף לכך, יש להם את הרשות לעצור רכב במידה והם מאמינים שהנהג שנוהג בו עבר עבירת תנועה. במהלך עצירות אלה לעיתים קרובות ניתנים דוחות קנס בתוספת נקודות.

במקרה והעבירה שהשוטר חשד שנעברה היא חמורה, העצירה גם עלולה להיגמר במעצר, ובמקרים חמורים פחות בהזמנה לדיון. שוטר שטועה בשיקול הדעת בעת עצירה שכזאת, הוא לא דבר נדיר כלל וכלל. לכן במקרה שאתם מאמינים שהשוטר שעצר אתכם טעה בשיקול דעת, זה מה שעליכם לעשות.

 

1 – הגשת ערעור על העונש שהוטל

ראשית, במקרים של עונש קל יחסית של קנס ונקודות, עליכם להגיש בקשה להישפט בגין העבירה שעברתם כביכול. במקרים בהם השוטר טעה באחד מפרטי הדו"ח שהוגש לכם או באחד מהתיעודים שהיה עליו לעשות במהלך מתן הדו"ח – יש סיכוי רב שבית המשפט יבטל את הדו"ח. שוטרי התנועה של משטרת ישראל מחלקים עשרות דוחות ביום, וקיים סיכוי סביר שתיפול באחד או יותר מהם טעות כזאת או אחרת.

 

2 – שכירת עורך דין לענייני תעבורה

במקרים שהעונש על העבירה הוא חמור יותר, או במקרים בהם יש לכם כבר נקודות קודמות, ונקודות נוספות יובילו לעונש חמור – חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין מיד לאחר המפגש עם השוטר. עורך דין לענייני תעבורה יכול לעזור לכם לבטל את התוצאות של המפגש עם השוטר, במיוחד אם נפלה טעות באחת מהפעולות שהוא עשה במהלך המפגש איתכם.

 

3 – איסוף ראיות שיעזרו לכם בבית המשפט

חשוב מאוד לנסות ולאסוף כמה שיותר ראיות שיעזרו לכם בבית המשפט. הדבר כולל בדיקה של המצלמות השונות שהיו בזירת העבירה כביכול, כמו מצלמות רכב ותנועה, בדיקה של מצב העדים שהיו במקרה בשעת האירוע ולקיחת מידע מהם, ועוד מספר פעולות של איסוף נתונים וראיות שכדאי לעשות לפני שמתחילים במשפט.

 

4 – התנהלות נכונה במהלך משפט תעבורה

עורך הדין לענייני תעבורה שתשכרו את שירותיו, ידריך אתכם לגבי התנהלות בבית המשפט ובמהלך ההליך המשפטי, כחלק מהתפקידים הרבים שיהיו לו בתיק. חשוב מאוד להקפיד לעקוב אחרי כל ההנחיות של עורך הדין, בין אם הן קשורות למענה לשאלות בית המשפט או לגבי הדרך שבה יש להתלבש לפני ההופעה בפני בית המשפט. חשוב לזכור, עורך הדין שלכם דואג לאינטרס שלכם בלבד.

השוטר עשה טעות

אולי תאהבו גם את:

גמלת סיעוד במזומן
תביעה לגמלת סיעוד בכסף

אמנם לא נעים כל כך לחשוב על זה, אך מצבים סיעודיים יכולים להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו, צעירים ומבוגרים כאחד. מלבד הפן הבריאותי המאפיין את

קרא עוד »