שלילת רישיון נהג צעיר

קיבלתם הרגע את רישיון הנהיגה החדש שלכם? מתרגשים כבר לעלות על הכביש? או שאתם בעצמם נהגים ותיקים יותר ונמצאים על הכביש כבר כמה חודשים? ככה או ככה אתם נהגים חדשים וצעירים ועליכם לדעת מספר דברים חשובים בנוגע להתנהלות תקינה על הכביש ושלילת רישיון הנהיגה במידת הצורך.

לא משנה אם אתה נהג חדש, נהג צעיר, מנוסה או ותיק על הכביש, ניתן לשלול את רישיונך בכל רגע בעקבות עבירת תנועה שביצעת, יתכן שהעבירה נעשה בקלות דעת או ללא כוונה כלל, אך החוקים חלים על כולם. כדי להבין מהם הסיבות לשלילת רישיון נהג צעיר או כל סוג אחר של רישיון, נבין כמה הגדרות חשובות.

 

מה ההבדל בין נהג צעיר לנהג חדש?

כל נהג מוגדר כנהג חדש החל מרגע קבל הרישיון שלו בפעם הראשונה ועד לשנתיים הבאות. נהג צעיר הוא כל נהג, שטרם מלאו לו 24 שנים. שתי סוגי הרישיונות האלו תקפים לכל סוגי כלי הרכב שניתן למצוא על הכביש.

על פי החוק, גם נהג חדש וגם נהג צעיר, בשונה מנהגים אחרים (עם וותק נהיגה רב יותר ובוגרים יותר בגילם) נמצאים בתקופת מבחן בנוגע לנהיגה שלהם ועליהם לנהוג בזהירות רבה, על פי החוקים וההוראות החלים על כל אחד ואחת המחזיקים ברישיון נהיגה.

על נהגים צעירים ונהגים חדשים קיימים 2 חובות ואיסורים שאינם חלים על נהגים וותיקים יותר, כמו:

  1. תקופת מלווה – מרגע קבלת הרישיון ועד לחצי שנה הראשונה, על הנהג החדש לנהוג רק עם מלווה העומד בקריטריונים המוגדרים בחוק.
  2. לנהג החדש ישנה מגבלה על מספר הנוסעים עימו ברכב – לא יעלה על 2 נוסעים.

איזה סיבות יכולות להוביל לשלילת רישיון נהג צעיר?

על פי חוק, קיימות מספר הגבלות על הנהג החדש אשר במידה יעבור עליהם, יתכן ובנוסף לעונשים השונים הקבועים בחוק ייתכן ורישיונו ישלל או יוטלו עליו חובות נוספים באופן אוטומטי.

  1. כל נהג שהורשע בעבירה המוגדרת חמורה (עבירת נהיגה בשכרות, אי ציות לרמזורים, תמרורים או חוקי הכביש, נהיגה במהירות העולה על המותר בחוק, נהיגה תחת השפעת סמים, נהיגה מעל כמות הנוסעים המותרת וכו') יחויב באופן אוטומטי במעבר בחינה עיונית.
  2. במידה והוחלט לשלול את רישיונו של אותו נהג בגין עבירה זו, הוא יחויב בבחינה עיונית ובבחינה מעשית על פי החוק.
  3. כאשר נהג מעורב בעבירה חמורה של נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול או גרימת תאונת דרכים הגרמה לחבלה של ממש או תאונה בה נהרג אדם, יחויב הנהג בביצוע בדיקות רפואיות בנוגע לכשירותו כנהג.
  4. כל נהג שהורשע בעבירות חמורות, יחשב במשך שנתיים נוספות "כנהג חדש".

במידה ורישיונכם נשלל, אתם זקוקים לייעוץ של עורך דין המתאים ביותר לטיפול במקרה שלכם. היכנסו לכתובת https://www.gordonsilver.com לקבלת פרטים ועזרה שיעזרו לכם להחזיר את הרישיון שלכם בהקדם.

רישיון נהיגה

אולי תאהבו גם את:

גמלת סיעוד במזומן
תביעה לגמלת סיעוד בכסף

אמנם לא נעים כל כך לחשוב על זה, אך מצבים סיעודיים יכולים להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו, צעירים ומבוגרים כאחד. מלבד הפן הבריאותי המאפיין את

קרא עוד »