תביעה לגמלת סיעוד בכסף

אמנם לא נעים כל כך לחשוב על זה, אך מצבים סיעודיים יכולים להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו, צעירים ומבוגרים כאחד. מלבד הפן הבריאותי המאפיין את המצב הסיעודי, הרי שההתמודדות עם המצב הסיעודי כרוכה לעיתים גם בהיבטים כלכליים ואחת הדרכים להתמודד עם ההוצאות הכספיות, היא באמצעות תביעה לגמלת סיעוד, אותה ניתן לקבל גם בכסף, כפי שנראה במאמר שלפניכם

 

ההיבט הכלכלי של המצב הסיעודי

מצב סיעודי נתפס אצל רבים מאיתנו כנושא הקשור בעקר לאוכלוסיית הגיל השלישי, אך למעשה, מצבים סיעודיים יכולים להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו, צעירים ומבוגרים כאחד, כתוצאה ממחלות, תאונות ופציעות שונות.

המצב הסיעודי מתאפיין בעיקר באי יכולתו של האדם הסיעודי לבצע פעולות בסיסיות ושגרתיות באופן עצמאי, אך מלבד זאת, מצב סיעודי מתאפיין לעיתים גם בהיבט הכלכלי וזאת בעקבות הפגיעה ביכולת ההשתכרות של האדם הסיעודי והנטל הכלכלי הנופל על המשפחה התומכת באדם הסיעודי.

 

תביעת גמלת סיעוד

במסגרת המדיניות החברתית – סוציאלית שמדינת ישראל נוקטת בה, ניתן יהיה להגיש תביעה נגד ביטוח לאומי בדרישה לקבלת גמלת סיעוד, כאשר הזכאות לקבלת גמלת סיעוד מותנית בקריטריונים הבאים: תושבות ישראלית, הגעה לגיל פרישה, מגורים בבית (ולא בדיור מוגן), מבקש הגמלה זקוק להשגחה או סיוע בפעולות בסיסיות ועמידה במבחן ההכנסה.

ככל וקיימים לכם ביטוחים סיעודיים נפרדים, דרך קופות החולים או חברות הביטוח הפרטיות, הרי שניתן יהיה להגיש גם מולם תביעה לגמלת סיעוד. בכל אחד מהמקרים הללו, תביעות נגד ביטוח לאומי או כנגד חברות הביטוח, חשוב להיעזר בשירותיו של עו"ד המתמחה בתביעות סיעוד, על מנת לוודא את תנאי הזכאות ולמצות את המגיע לכם.

 

מהי גמלת סיעוד בכסף?

אחד מהפרמטרים הקובעים את גובה גמלת הסיעוד המגיעה לתובע הוא, רמת ההכנסה של התובע וכן מצבו המשפחתי. את גמלת הסיעוד ניתן יהיה לקבל כשירות סיעוד אישי או ככסף נזיל ומכאן, גמלת סיעוד בכסף מתייחסת לקבלת הגמלה ככסף נזיל.

את גובה הזכאות לגמלת הסיעוד מודדים ברמות שונות, הנעות בין 1 ל – 6, כאשר על פי רמות אלו ניתן יהיה להמיר שעת טיפול בכסף נזיל. ההחלטה האם לקבל טיפול סיעודי או כסף נזיל נתונה לשיקולו של התובע, היכול להשתמש בכסף למטרות שונות ולנהל את חייו כראות עיניו. חשוב לדעת כי התובע יכול לשנות את החלטתו בכל עת ולהמיר את הגמלה כרצונו.

 

תהליך קבלת גמלת הסיעוד בכסף

לאחר קביעת רמת זכאותכם לגמלת הסיעוד, עליכם יהיה להחליט כיצד תרצו לקבל את גמלת הסיעוד ולהגיש בקשה בהתאם. את הבקשה ניתן להגיש באמצעות המוקד הטלפוני של ביטוח לאומי, במילוי ידני או באופן מקוון.

 

לסיכום

גמלת סיעוד נועדה לאפשר לאנשים הסיעודיים להתמודד גם עם ההיבט הכלכלי של המצב הסיעודי, כאשר את הגמלה ניתן לקבל באמצעות תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי או חברות הביטוח הפרטיות. הזכאים לגמלת הסיעוד, יוכלו להמיר בכל עת את הגמלה המגיעה להם לכסף נזיל (גמלת סיעוד בכסף) וזאת באמצעות מילוי בקשה בטופס ייעודי.

גמלת סיעוד במזומן

אולי תאהבו גם את: