איך יודעים איזה ציוד הרמה מתאים ואיזה לא?

אם אתם עובדים בפני משימה או משימות של שינוע דברים כבדים בגובה, העלאת עובדים לביצוע עבודה בגובה, אתם צריכים ציוד הרמה. איך איזה ציוד הוא המתאים באמת? כאשר מדברים על ציוד הרמה, מדברים על מושג כללי שמאגד בתוכו – הרמה של ציוד כבד, שינוע ציוד ואנשים בגובה והעלאת עובדים על מנת לעבוד בגבהים שונים. לכל מטרת עבודה ספציפית יש מתקן ייעודי כאשר גם לכל מתקן יש בתוכו מספר סוגים עם מאפיינים שונים. ובכן, על מנת לבחור את ציוד ההרמה המתאים ביותר, ראשית עליכם להיות ספציפיים בקשר למשימה עצמה שאותה יש לבצע.

 

ציודי ההרמה הקיימים

כאמור, כאשר מחפשים ציוד הרמה בעצם מתלבטים בין מספר סוגים של ציוד עם תכלית שונה במקצת (או בהרבה) ביניהם. סוגי הציוד מהם ניתן לבחור את המתאים ביותר הם:
1. מנוף סל.
2. במות הרמה.
3. מתקני הרמה בוואקום.
4. מלגזון ידני או חשמלי.
5. גלגלות הרמה.

 

אז איך בעצם יודעים מה מתאים לנו

כאשר אנו בוחרים בציוד המתאים לנו, יש צורך לדייק את המשימה. כלומר, לדעת לענות על השאלות הבאות:
מה מרימים? – האם אנו מרימים אנשים וציוד, או מטענים.
משקל? – האם אני רוצים להעלות משקל של אדם או שניים, האם מטענים של כמה טון? מטענים קלים?
שינוע או הרמה? – כלומר, האם אנו רוצים להעביר מטענים ממקום למקום, או להעלות אל הגובה.

 

מה מרימים

אם אנחנו רוצים להעלות אנשים, על מנת שיבצעו עבודות בגובה נבחר בבמות הרמה או מנופי סל. מתקנים אלו יכולים להגיע לגבהים גבוהים מאוד (כמו גם נמוכים כמובן, תלוי בסוג הנבחר בסופו של דבר) באופן בטיחותי ויעיל. גם בסוגים אלו יש מספר סוגים ומאפיינים לכל סוג כאשר הם יכולים לשאת משקלים שונים, הבמות בגדלים מגוונים, לגובה אליו ניתן להגיע יש טווח רחב ועוד. במידה ואנו רוצים להעלות מטענים או אביזרים שונים, נעדיף ציוד הרמה אחר. אם מטען כבד מאד, נבחר במתקני בגלגלות הרמה אשר יכולות להרים דברים כבדים במיוחד.

 

שינוע או הרמה

נניח והמטרה היא להעביר ציוד כלשהו בתוך מפעל, על מנת לא לשבור את הגב לעובדים (או לנו) ואף לפעמים מדובר במשקלים שאנו אפילו לא יכולים פיזית להרים – נבחר במלגזון. ישנם ידניים ואף חשמליים, ואיתם בקלות ניתן לשנע סחורה ממקום למקום.

 

מיקוד העבודה

ככל שנדייק יותר את העבודה נוכל לבחור את המוצר הנכון ביותר. כלומר, שגם אם נבין מה אנו רוצים להרים, לכל ציוד הרמה יש סוגים בתוכו גם.

 

לסיכום

לסיכום, כאשר אנו מתלבטים איזה ציוד הרמה הוא המתאים לנו ביותר, עלינו לדייק את המשימה. להבין אם אנו רוצים להעלות גם אנשים ולא רק ציוד, לאיזה גובה, משקל ומה בדיוק המטרה עצמה.

מנוף הרמה

אולי תאהבו גם את:

מים חמים
איך לבחור דוד חשמלי

מדינת ישראל היא מקום חם – זה נכון במהלך רוב השנה ובוודאי שנכון בקיץ. לכן משקי בית רבים מעדיפים להתקין דוד שמש כדי לנצל את

קרא עוד »
שיטות לבניה קלה
שיטות לבניה קלה 

שיפטציםבשנים האחרונות הולך וגדל השימוש בשיטות בנייה מתקדמות. אחת השיטות היותר נפוצות לבניית מבנים חדשים, הינה  שיטת הבנייה הקלה. מדובר בדרך נוחה וקצרה להקמת מבנים

קרא עוד »