איך לבחור דוד חשמלי

מדינת ישראל היא מקום חם – זה נכון במהלך רוב השנה ובוודאי שנכון בקיץ. לכן משקי בית רבים מעדיפים להתקין דוד שמש כדי לנצל את האנרגיה הסולרית הטבעית ולחסוך בחשמל. עם זאת, ישנם המעדיפים מסיבות שונות להתקין דווקא דוד חשמלי. במדריך הבא נרחיב על דודי חשמל, נספק פרטים על דודי חשמל וכן נסביר כיצד לבחור דוד חשמלי.

 

מה ההבדל בין דוד שמש לדוד חשמלי?

קודם כל חשוב להדגיש כי גם דודי שמש הם דודים חשמליים. אך בסופו של דבר ההבדל בין דוד שמש לדוד חשמלי הינו מקור האנרגיה הגורם למים להתחמם: דוד שמש עושה שימוש באנרגיה סולרית, כלומר השמש בעוד דוד חשמלי נסמך על גוף חימום חשמלי המחמם את המים שבלעדיו הדוד לא יעבוד.

 

למה להתקין דוד חשמלי?

משקי בית רבים מעדיפים דוד שמש, אך בכל זאת ישנם המעדיפים דוד חשמלי ויש לכך סיבות טובות:

  • עלויות התקנה: כשמדובר בהתקנה של דוד חדש, עלויות ההתקנה של דוד חשמלי נמוכות יותר מעלויות ההתקנה של דוד שמש מכיוון שאין צורך להתקין קולט שמש.
  • קל יותר להוסיף דוד נוסף: במידה ומעוניינים להוסיף דוד נוסף לצד דוד קיים (למשל, במקרה של פיצול דירה) ההליך יהיה קל יותר כאשר מתקינים דוד חשמלי בשל היעדר הצורך להתקין קולט שמש.
  • חימום בכל מזג אוויר: בסופו של דבר, דוד שמש תלוי בשמש וכאשר אין שמש חזקה ייקח למים זמן רב להתחמם. בדוד חשמלי אין את הבעיה הזו: בכל מזג אוויר, ברגע שתלחצו על המתג המים יתחילו להתחמם.
  • זמן חימום קצר: זמן החימום קצר יותר כאשר מדובר בדוד חשמלי, בוודאי בזמני חורף.

 

כיצד לבחור דוד חשמלי?

אז לאחר שהשתכנעתם לקנות דוד חשמלי, אלה הם הדברים שיש לשים לב אליהם בבחירת הדוד:

  • נפח הדוד: נפח הדוד צריך להתאים למספר האנשים החיים בבית ומתקלחים בו. לא משנה מאיזה סוג הדוד, הנפח חייב להיות מתאים למספר האנשים בבית מכיוון שאם הנפח שלו יהיה קטן מדי המים לא יספיקו לכל הנפשות, ואם נפח הדוד יהיה גדול מדי ייקח לו יותר מדי זמן להתחמם.
  • ציפוי הדוד: וודאו שהדוד מצופה אמייל המונע חלודה.
  • חיבור הדוק לקיר: על הדוד להיות מחובר ומעוגן כראוי לקיר כך שלא תהיה לו יכולת להשתחרר או ליפול.
  • תקן: החוק מחייב לקנות דוד עם תקן ישראלי בלבד. וודאו שיש לדוד שלכם תקן ישראלי שכן יצרנים לא מקצועיים עלולים לנסות למכור לכם במחיר נמוך דוד ירוד ללא תקן.

 

היכן ניתן למצוא טכנאי טוב להתקנת דוד חשמלי?

באתר מים חמים – טכנאי דודים תוכלו למצוא בעל מקצוע למגוון שירותים הקשורים בדודים. האתר מציע מגוון טכנאים מכל חלקי הארץ ברמה הגבוהה ביותר שיספקו לכם שירות מהיר, יעיל העומד בציפיות שלכם.

דוד שמש

אולי תאהבו גם את:

שיטות לבניה קלה
שיטות לבניה קלה 

שיפטציםבשנים האחרונות הולך וגדל השימוש בשיטות בנייה מתקדמות. אחת השיטות היותר נפוצות לבניית מבנים חדשים, הינה  שיטת הבנייה הקלה. מדובר בדרך נוחה וקצרה להקמת מבנים

קרא עוד »