ההזדמנות שלך להתקדם ולהתפתח מקצועית

מורה במערכת החינוך? מחפשת אפשרות להרחיב את השכלתך ולהתקדם מקצועית, ואולי אפילו לרכוש מקצוע חדש? כדאי לך לשקול לימודי תואר בייעוץ חינוכי, שיפתחו בפנייך תפקידים חדשים ואפשרויות חדשות לתעסוקה ולהשפעה חינוכית וחברתית. 

בין אם סיימת את התואר הראשון לאחרונה, ובין אם את מורה בעלת ותק של כמה שנים שמרגישה שביכולתה לתת עוד ושאינה מנצלת את כישוריה, אחת הדרכים הברורות להתפתחות מקצועית ולעלייה בשכר היא לימודי תואר שני. אם את עוסקת בתחום החינוך ומעוניינת להרחיב את השכלתך מעבר להוראה הפרונטלית, ולזכות ביכולת להשפיע על רווחתם של תלמידים בהיבט נוסף, תואר שני בייעוץ חינוכי הוא התואר עבורך.

 

מה כולל התואר השני בייעוץ חינוכי?

תואר שני בייעוץ חינוכי כולל מגוון קורסים מתחומים שונים, שהמשותף לכולם הוא הנגיעה לשדה החינוך. תוכלי למצוא קורסים מזווית ראייה פסיכולוגית, בהם תלמדי על היבטים רגשיים וקוגניטיביים כמו למידה וזיכרון, או התמודדות עם משברים רגשיים; תוכלי למצוא קורסים העוסקים באוכלוסיות מיוחדות בבית הספר, כמו לקויות למידה, הפרעת קשב וריכוז והספקטרום האוטיסטי, וכמובן קורסים העוסקים בתחום הייעוץ, בתיאוריה מאחוריו ובדילמות המתעוררות במסגרתו. בנוסף, מסלולי הכשרה בייעוץ חינוכי יכללו גם חלק של התנסות מעשית – פרקטיקום, במסגרתו תוכלי ליישם את הנלמד.

 

מהם היתרונות של תואר שני בייעוץ חינוכי?

ראשית, ככל תואר שני, התואר השני בייעוץ חינוכי מקנה תוספת לשכרך, בין אם תעבדי כמורה במערכת הפורמלית ובין אם תעבדי בגוף ציבורי או אפילו בעמותה. שנית, התואר השני בייעוץ חינוכי אמנם מכווין אותנו אסוציאטיבית לתפקידה של היועצת החינוכית בבית הספר, אך הוא יפתח בפנייך דלתות נוספות כגון ייעוץ לסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה, ובהינתן הכשרות נוספות שתבחרי בהן, גם הנחיית קבוצות או טיפול זוגי.

יתרון נוסף של התואר בייעוץ חינוכי הוא שמדובר בתואר מגוון ומעניין, שמאפשר לך להכיר תחומי ידע ועיסוק שונים, כך שאם תרצי תוכלי להתמקצע בכיוון מסוים (למשל עבודה עם אוכלוסיות מורכבות או טיפול באלימות) אך במידה ולא – תוכלי גם לרכוש כלים שיתנו לך מענה למגוון סיטואציות ובעיות איתן תתמודדי בבית הספר.

 

מהם התנאים ללימודי תואר שני בייעוץ חינוכי?

על מנת להתקבל לתואר שני בייעוץ חינוכי, עלייך להציג תואר אקדמי בממוצע 80 לפחות, וכן לעבור ראיון אישי אחריו תמצאי מתאימה. עשויות להיות דרישות נוספות כמו כתיבת עבודה או מכתב המסביר את התאמתך לתחום. תנאי נוסף, שאינו תנאי ללימודי התואר אך הוא תנאי מחייב לעבודה כיועצת חינוכית במערכת החינוך, הוא שתהיה ברשותך תעודת הוראה, כך שאם אין לך כזו, מומלץ להשלימה תוך כדי התואר.

 

איך אדע אם כדאי לי ללמוד תואר שני בייעוץ חינוכי?

שאלי את עצמך האם את רואה את עצמך בעוד כמה שנים מתפתחת ומתקדמת בתחום החינוך, ואם את מעוניינת בעיסוק בפן הרגשי וההתנהגותי של התלמידים ולא רק הלימודי. אם התשובות לשאלות אלה חיוביות, יתכן בהחלט שכדאי לך ללמוד תואר שני בייעוץ חינוכי.

תואר שני

אולי תאהבו גם את:

עטכנאי מחשבים
 שדרוג חומרה ותוכנה למחשב

בעולם הטכנולוגי המהיר של היום, שמירה על עדכון המחשב שלך חיונית לביצועים ויעילות מיטביים. בין אם אתה משתמש במחשב שלך לעבודה, למשחקים או למשימות יומיומיות,

קרא עוד »