איך ניתן לבנות מוניטין של בורר הגון וראוי? 

צדדים מסוכסכים הפונים להליך בוררות חייבים לתת אמון בבורר. לשם כך הוא צריך להתנהל באופן מקצועי, תוך הפגנת מומחיות בנושא הסכסוך. כמו כן, בורר שיגרום לצדדים להרגיש כי הוא מקשיב לטיעוניהם ומתייחס אליהם, יבסס לעצמו מוניטין חיובי.

 

לגיטימציה

בניגוד לשופט בית משפט המתבסס על הסמכות החוקית שלו לנהל את ההליך ולהכריע בו, בהתאם לחוק, הלגיטימציה של הבורר נובעת מההחלטה של הצדדים המסוכסכים לבחור בו לנהל את ההליך. הבחירה הזאת מתבססת על המוניטין של אותו הבורר ולכן עליו להקפיד לטפח את הרושם החיובי שלו ועל תדמיתו.

האמון של הצדדים בבורר לפסוק באופן הגון וראוי חיונית ליכולתו לגשר בין הצדדים, אם אפשר, או להגיע להכרעה שתיושם על ידיהם. הקליקו כאן למידע נוסף על מוסד הבוררות ועל בוררים.

 

מקצועיות ומומחיות

כאשר צדדים מסוכסכים בסוגיה עסקית כלשהי הם יפנו להליך בוררות ממגוון סיבות. אחד מהם הוא הרצון ליישב את הנושא בתיווכו של איש מקצוע המתמצא בתחום מסוים. בורר שצבר מוניטין כבעל ידע באותו תחום יהפוך למועמד טבעי לשמש בתפקיד.

יכולות אלה יסייעו בקיצור הליכים וזירוזם. בתי משפט נעזרים במקרים רבים בחוות דעת מקצועיות שנועדו, בין השאר, לסייע לשופטים לתרגם מידע מסובך לתוצאה משפטית. כלי זה הוא יקר וצורך זמן.

אך אם הבורר עצמו הוא מומחה ונחשב למקצוען בתחום, הצדדים יוכלו לקיים דיונים ללא צורך במתווכי מידע ומתוך הבנה שלא ניתן יהיה לבצע מניפולציות. בעת הכרעה הבורר יפגין את מומחיותו כאשר יפרט וינמק את הסיבות לאופן הכרעתו.

 

הקשבה

כמו כל אדם, גם לבוררים יש תפיסות עולם ודעות קדומות, אך כאשר מתקיים הליך בוררות בין צדדים מסוכסכים, תפקידו של הבורר ואחת הסיבות המרכזיות למינויו לתפקיד, היא הפגנת יכולת לנהל הליך באופן נטול פניות ואובייקטיבי. בורר צריך להוכיח לצדדים כי הוא פתוח להקשיב לעמדה שלהם ולהימנע מיצירת תחושה כי הביא את הפתרון מהבית תוך התעלמות מטענות אחד הצדדים.

אין זה אומר כי הבורר צריך להסכים לכל מה שנטען, אך עליו להוכיח לצדדים כי לקח את טיעוניהם בחשבון והתייחס אליהם בכובד ראש. בורר יכול לפרט מדוע הוא מקבל ומדוע הוא דוחה טיעונים מסוימים ועל ידי כך להוכיח לצדדים כי היה קשוב להם.

 

דיסקרטיות

במקרים רבים צדדים מסוכסכים בוחרים בהליך בוררות עקב המרכיב הדיסקרטי שלו ולכן הם יצפו מהבורר להפגין דיסקרטיות ולפעול לכך שההליך יישאר דיסקרטי גם שנים לאחר סיומו. הבורר יכול להיות אחראי להתנהלות הצדדים במהלך תהליך הבוררות אך הציפייה לדיסקרטיות מצידו אינה מסתיימת שם והם מצפים כי הבורר לא ייחצן את הישגיו באופן שיפגע במרכיב הדיסקרטיות.

 

התנהלות הוגנת

המוניטין של הבורר כהוגן וראוי ייווצר אם יפגין, באופן עקבי, את התכונות וההתנהלות שפרטנו לעיל. במובן זה, בורר צריך להקפיד ולהשקיע מאמץ בטיפוח וקידום מוניטין ולהבין כי התנהלותו נבחנת על ידי גורמים לאורך זמן.

בּוֹרֵר

אולי תאהבו גם את:

עטכנאי מחשבים
 שדרוג חומרה ותוכנה למחשב

בעולם הטכנולוגי המהיר של היום, שמירה על עדכון המחשב שלך חיונית לביצועים ויעילות מיטביים. בין אם אתה משתמש במחשב שלך לעבודה, למשחקים או למשימות יומיומיות,

קרא עוד »