איך חוסכים בחופשה עם הרבה ילדים?

כל הורה רוצה להעניק לילדיו את חוויית החופשה החלומית, ובואו נהיה כנים, זה בשבילכם בדיוק כמו שזה בשבילם.

אבל בואו יותר כנים, ברגע שתשלמו על הטיסה, תהיו בחרדה בלתי נמנעת לגבי שאר הוצאות החופשה הצפויות.

לא קל לתכנן חופשה משפחתית מושלמת כאשר אתם משפחה מרובת ילדים.

אתם לא לבד במצב המלחיץ הזה של תודעת תקציב. האם ידעתם שהעלות הממוצעת של חופשה משפחתית של משפחה עם הרבה ילדים היא מעל 10 אלף שקל? אבל אל תיבהלו. אמנם חופשה עם ילדים יכולה להיות יקרה, אבל לא צריך לשבור את הבנק לגמרי. אתם פשוט צריכים להשתמש בכמה מהדרכים החכמות של חסכון בחופשה של משפחה ברוכה.

אחרי הכל, בין אם אתם מוציאים 2000 שקל או 15,000 שקל, חופשה משפחתית היא לא רק השקעה כספית; זו גם השקעה רגשית. מחקרים אחרונים מציעים שהוצאת כסף על חוויות – ולא על מוצרים – מעודדת יותר אושר. אבל אתם יודעים מה? נראה שבטוח לומר כי אותם זיכרונות יקרים מפז יעשו אתכם מאושרים יותר אם הם לא יגיעו עם תג מחיר שיכול בהחלט לקנות לכם מכונית קומפקטית.

הנה כמה דרכים לחסוך כסף בחופשה עם ילדים, שאת חלקם תוכלו לתכנן מבעוד מועד, כך שיהיה אפשר ליהנות מרגעי החוויה המיוחדים שלכם מבלי להילחץ יותר מדי על יתרת הבנק שלכם.

 

  1. היו גמישים בעת הזמנת טיסות

נכון, ייתכן שאתם עובדים עם חלון זמנים מאוד ספציפי שתלוי בלוח הזמנים של העבודה שלכם או של בית הספר של ילדכם. אבל אם כן יש לכם קצת מרחב תמרון עם תאריכים, זה יכול להועיל לכם בגדול עם כרטיסי טיסה. לעתים קרובות, לטוס בימים מסוימים במהלך תקופה של עומס בטיסות יכולה להוריד מאות שקלים ממחירי הכרטיסים. אותו עיקרון חל על הזמנת טיסות בוקר מוקדמות או ערב מאוחרות וביקור ביעד פופולרי במהלך העונה בה פחות פופולרי לטייל בו – off-season. למשל טיסות לאמסטרדם בחורף או לתפוס את מלון קמפינסקי ברלין בחצי מחיר בחודש ינואר.

 

  1. תתחלקו חצי-חצי

או אפילו תתחלקו עם עוד כמה זוגות. במילים אחרות, חלקו את העלויות עם חברים או בני משפחה. תוכלו למצוא כמה מבצעים מדהימים בבתי נופש גדולים דרך אתרים כמו Airbnb ו- VRBO. לרוב, בסופו של דבר תקבלו יותר מקום עבור הכסף שתשימו מאשר עם חדר במלון. בדקו עם האנשים הקרובים אליכם האם מסתדר להם להצטרף אליכם לחופשה. זה גם יהיה יותר כיף לילדים שלכם אם יהיו עוד ילדים בגילאים שלהם, וכמובן גם אתם תיהנו לנפוש חופשה חסכונית עם חברים טובים או משפחה.

 

  1. תכננו אסטרטגיית מזון

כשתסתכלו אחורה על ערמת הקבלות בתיק שלכם לאחר הטיול, כנראה שתגלו שאוכל היה אחת מהוצאות החופשה הגדולות שלכם. ילדים אוהבים לאכול, ומסעדות ביעדים פופולריים אינן זולות. לכן מומלץ שתגיעו עם תכנית. בתור התחלה, אם אתם מזמינים מלון, חפשו כאלה שמציעים ארוחת בוקר קונטיננטלית בחינם. גם אם לא תעשו ארוחות מיוחדות אחרות במהלך היום, הילדים שלכם ירגישו שהם קיבלו משהו מהנה ומרגש שהם לא מקבלים בבית. ברצינות, בשבילם זו אטרקציה לכל דבר, תסתכלו על פניהם כשהם מגיעים לעמדת הפנקייקים.

אם אתם עושים את המחקר שלכם מבעוד מועד ולא אכפת לכם ללכת לרשתות מזון – בואו נהיה כנים, הילדים הולכים לאכול את אותן שלוש סוגי ארוחות בכל מקום שתגיעו אליו – תוכלו למצוא עשרות רשתות המציעות ארוחות ילדים מוזלות ברכישת ארוחה של מבוגרים. לא בטוחים איפה להתחיל לחפש? יש המון רשימות באינטרנט שמפרטות על המבצעים השונים ברשתות השונות.

אם החלטתם ללכת על בית להשכרה זמנית, מצאו את הסופר המקומי, או חנות מכולת סבירה הקרובה לבית, כדי להצטייד בהמון מוצרי מזון כדי שלא תרגישו צורך להתפתות לאכול בחוץ בכל ארוחה. אתם יכולים גם לארוז כמה חטיפים שתקנו עבור ימים ארוכים בחוץ כדי להישמר מחבורה של ילדים רעבים. ארוחת הבוקר היא הארוחה הקלה ביותר ביום עבור כך. אם תעמיסו כמה מצרכים כמו קורנפלקס, חלב, ביצים ולחם תוכלו לחסוך לעצמכם לא מעט כסף בסוף החופשה.

 

  1. הפכו למלכי המבצעים

עוד שני טיפים ספציפיים למסעדות? התחילו לעיין באתרים חוסכי עלויות כמו Restaurant.com. אתם יכולים לרכוש קופונים בהנחה, ואז למצוא מסעדות מקומיות ולהשתמש בהם כדי לגלח את חשבון האוכל שלכם. כמו כן, ערכו מחקר קטן על מסעדות מקומיות המציעות ארוחות זולות לילדים מתחת לגיל מסוים. אותה אסטרטגיה יכולה לעבוד נהדר עם מלונות בוטיק או רשת מסוימים המציעים לילדים בני 17 ומטה לישון באותו חדר עם הוריהם בחינם. חיסכון זה יכול להשתלם אם יש לכם הרבה ילדים.

אם אתם חובבי שייט, עליכם לדעת שחברות שייט גדולות רבות, כמו קרניבל, מציעות תוכניות בהן ילדים מתחת לגיל 12 מפליגים בחינם. ילדים גדולים יותר יכולים לשהות בחדר ההורים תמורת תשלום נוסף סמלי, בהשוואה לעלויות מחיר מלאות. באופן דומה, תוכלו לחסוך סכום מכובד על ידי חיפוש כניסה מוזלת לאטרקציות מקומיות באתרים כמו Groupon ו- Living Social.

 

  1. בדקו כרטיסי הנחות שונים

אולי אתם חושבים, למה לכל הרוחות שנקנה כרטיס שנתי למקום שאנחנו אפילו לא גרים בו? הנה העניין: כאשר תקנו כרטיסים ליום אחד לאטרקציה מובילה עבור משפחה ברוכה בילדים, תבינו שזה כנראה משתלם יותר לקנות כרטיס עונתי או שנתי. שלא לדבר על זה, זה נותן לכם תירוץ מובנה לחזור לאזור בהזמנות אחרית! כבונוס נוסף, לפעמים רכישת כרטיס שנתי לאטרקציה אחת כוללת כרטיסים בחינם או בהנחה לאטרקציות שכנות. כל מדינה שמכבדת את עצמה ואת תייריה מציעה כרטיס כזה, ולפעמים הוא אפילו ברמת העיר ולא המדינה, למשל דאבלין או רומא.

 

  1. תהיו מאוחדים עם הטכנולוגיה

קחו הפסקה מגלילה באינסטגרם בחיבוק ידיים כדי להפוך את החופשה לחסכונית. כשאתם מזמינים אטרקציות באינטרנט, לעתים קרובות הן מתומחרות במחירים נמוכים יותר מכרטיסים הנמכרים בתאי הכרטיסים במקום. לפעמים אפילו תקבלו הנחה על הזמנה מראש.

ובעודנו בנושא הטכנולוגיה, הורידו את כל האפליקציות החשובות. עושים טיול עם רכב בארה"ב? GasBuddy יכוון אתכם לכיוון הדלק הזול ביותר. כבר דנו ב- Restaurant.com, Groupon ו- Living Social. אפליקציית TripAdvisor מאפשרת למצוא בקלות את המחיר הנמוך ביותר על אוכל, החל ממסעדות ועד לינה. Skiplagged ו- Skyscanner יכולים להיות היישומים שלכם עבור כרטיסי טיסה תקציביים. השקיעו זמן קצר בחנות האפליקציות בטלפון שלכם והארנק שלכם יודה לכם בהמשך.

 

  1. מצאו את שפע האטרקציות החינמיות

הודות ל- Pinterest, תוכלו למצוא מדריכים לביצוע דברים בחינם כמעט בכל אזור חופשה, בכל מקום בעולם. מדריכים אלה מלאים לעתים קרובות בתמונות ובטיפים קטנים וחכמים להורים. בעידן הדיגיטלי בהחלט יש הטבות. אבל אל תזניחו גם כמה טיפים ישנים. בדיקת "העיתון העירוני" של האזור המקומי יכולה לחשוף עסקאות פחות מוכרות הקשורות לאטרקציות באזור.

 

  1. קבעו מכסה למזכרות

אה, הכסף שכולנו הוצאנו על מזכרות קיטשיות לילדים שלנו! זה קשה להימנע מכיוון שזה כל כך מחמם את הלב לתת לילדים שלכם דבר אחד מיוחד שהם פשוט לא יכולים לחיות בלעדיו. זו תהיה מזכרת שהם ינצרו לנצח, אתם אומרים לעצמכם. אבל אם אתם נזהרים, החופשה שלכם עלולה להפוך למסע מזכרות בלתי פוסק. אז, צאו לטיול עם מכסה של תקציב למזכרות. בין אם מדובר בסכום שאתם מקצים או במספר מזכרות המותר (או שניהם), פעולה זו עשויה לצמצם את הוצאות החופשה שלכם באופן ניכר. שלא לדבר על כך, יהיה לכם פחות לנסות להנדס את התיקים שלכם למסע הביתה.

 

  1. תביאו מה שאתם יכולים מבית הנופש או הסאבלט שלכם

יהיה עליכם לבדוק את הכללים בכל פארקי שעשועים שאתם תבקרו בהם, אבל אם אתם יכולים, הצטיידו בחומרים בסיסיים מבית החופשה שלכם כדי לקחת איתכם בימי החופשה. קחו בקבוקי מים למילוי חוזר כדי להימנע מקניית מים, והביאו קרם הגנה מהבית, מכיוון שמחירי קרם הגנה תמיד יקרים יותר באזורים תיירותיים.

 

  1. החליפו בתים

החלפת בתים זה כאשר אתם מחליפים בתים (או דירה או בית קרקע) עם משפחה אחרת בו זמנית. אתם מקבלים הרבה מקום לעצמכם וחדרים נפרדים לכל אחד מבני המשפחה, מה שמאפשר שינה טובה יותר. משפחות נהנות גם מהנוחות של הבית כמו מטבח מאובזר וכמובן החיסכון הגדול בכסף. בנוסף, אם תחליפו בית עם משפחה ברוכה כמוכם, ילדיכם ייהנו משלל צעצועים שאיתם יוכלו לשחק במהלך שהותכם.

החליפו עם חברים רחוקים, בני משפחה ומכרים, או שלמו תשלום מינימלי כדי להצטרף לאתר כמו HomeExchange.com ולסחור עם מטיילים אחרים שמגיעים ממקומות ברחבי העולם. כמו כן ישנן קבוצות פייסבוק ייעודיות עבור כך.

 

  1. צאו לקמפינג

קמפינג זה דרך נפלאה להתחבר לא רק אחד עם השני, אלא גם עם הטבע. ניתן לשכור מקום באתרי קמפינג במחירים נוחים בכל רחבי העולם. אתם יכולים לבחור בקמפינג בקרוואנים, קמפינג באוהלים או קמפינג בבקתה. לעתים קרובות אתרי קמפינג מגיעים עם תוספות לילדים כמו פארקי שעשועים, בריכות, מלגשות ופעילויות משפחתיות מאורגנות. לא מחזיקים ציוד קמפינג? כנראה שיש לכם חברים שישמחו להשאיל לכם את שלהם, או שתוכלו להשכיר מחברות שונות.

 

  1. שלמו בכרטיסי חיוב או במזומן

קל להיסחף ולצבור חובות גדולים על כרטיס האשראי בעת נסיעה. למה לא לפנק את הילדים בקינוח או לשדרג לסוויטה? אבל אז חשבונות כרטיסי האשראי המוגזמים מגיעים לאחר סיום הנסיעה. לכן אנו ממליצים לשלם במזומן או בכרטיסי חיוב כדי לשמור על ההוצאות בחופשה תחת שליטה. הורים המחפשים רכב שכור משתלם ואמין לחופשה המשפחתית שלהם ישמחו ללמוד כי ישנן חברות השכרת רכב שמאפשרות לשוכרים להזמין רכבים באמצעות כרטיס חיוב במקום כרטיס אשראי.

 

  1. הכינו תקציב נסיעות מפורט

לפני שתצאו לחופשה המשפחתית, קבעו תקציב קפדני… ואז הקפידו לעמוד בו. אנו מציעים לכם להכין גיליון אלקטרוני של אקסל המפרט כל הוצאה כולל טיסות, רכב שכור, מקומות לינה, ארוחות וחטיפים, דמי כניסה ומזכרות. ככה לא תהיו מופתעים מהעלויות ותהיו פחות לחוצים במהלך החופשה. שבו ביחד לפני ונסו להבין כמה כסף אתם מסוגלים להוציא על הנסיעה, וכמובן כמה אתם רוצים להשקיע בה. תוכלו אפילו ליידע את הילדים בתקציב, כך הם יבינו מדוע אתם בוחרים למנוע מהם לקנות את הצעצוע שהם רוצים.

 

סיכום

חופשה משפחתית עם משפחה מרובת ילדים יכולה להיות הוצאה משמעותית, ולכן חשוב להיערך אליה כראוי. הורים רבים נמנעים מתכנון חופשה למשפחה עם הרבה ילדים, אך אנו חושבים שחופשה היה השקעה חשובה עבור ילדיכם וגם עבורכם.

באמצעות מעקב אחר הטיפים שפירטנו כאן, תוכלו ליהנות בצורה מרבית מהטיול עם כל ילדיכם, להירגע מהחששות ואפילו לחסוך בכסף. אז הגיע הזמן להתחיל את התכנונים, חופשה מהנה!

 

מטבעות

אולי תאהבו גם את:

מטוס מפה ומזוודות
בואו נטוס רחוק – למזרח

מי לא חולם על חופשה אקזוטית בתאילנד הקסומה, כשהוא נהנה משייק פירות טרופיים קריר, פוט מסאז' מפנק ואירוח כיד המלך במחירים נמוכים למדי? בתאילנד תוכלו

קרא עוד »