שיטות לבניה קלה 

שיפטציםבשנים האחרונות הולך וגדל השימוש בשיטות בנייה מתקדמות. אחת השיטות היותר נפוצות לבניית מבנים חדשים, הינה  שיטת הבנייה הקלה. מדובר בדרך נוחה וקצרה להקמת מבנים חדשים, תוך הימנעות מבזבוז זמן מיותר, להפחתה ניכרת בעלויות הבנייה. מהי בנייה קלה ומה ההבדלים בינה לבין שיטות בנייה קונבנציונליות. אילו שיטות בנייה קלה קיימות, ומה ההבדלים ביניהן? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא שככל שעובר הזמן הוא נעשה חשוב ומקובל יותר בעולם הבנייה.

שיטות לבניה קלה

מהי בנייה קלה

בנייה קלה הינה שיטת בנייה שבה בניית החלקים השונים של מבנה מתבצעת מראש במפעל ייעודי. המבנה השלם מועבר כשהוא מפורק לאתר הבנייה. שם, מורכבים החלקים השונים שלו תוך התאמה שלהם לשלד שהוכן מראש לצורך כך. המונח בנייה קלה נועד להצביע על העובדה שבכל אמות המידה הקיימות, אופן הבנייה שמתואר לעיל הוא איכותי יותר והשלמת הבנייה ורכת זמן קצר יותר מכל שיטת בנייה אחרת (שיטת הבנייה שטורפת את השוק).

היתרונות של שיטת הבנייה הקלה נוגעים הן למשך זמן הבנייה והן לעלויות הנמוכות יחסית הכרוכות בה. בנוסף,  הבנייה הקלה הינה שיטת הבנייה הידידותית ביותר לסביבה. העלויות הנמוכות של בנייה קלה, הן תוצר של מספר הפועלים הקטן הנדרש להשלמת הבניה. בנוסף, חומרי הגלם שבהם נעשה שימוש הם, במקרה רבים, זולים ונגישים יותר מאשר חומר הגלם המשמשים לבניה רגילה. משך זמן הבנייה קצר יותר, כיון שהרכבת החלקים השונים המגיעים בשלמותם, אורכת ימים ספורים ועד שבועות ספורים במקרה שמדובר במבנה מורכב יחסית.

 

שיטות בניה קלה

ישנן שתי שיטות לבניה קלה, והן דומות האחת לרעותה במרבית המובנים: השיטה הראשונה הינה בניית היסודות של המבנה, וכן בנייה של השלד שלו. שאר חלקי המבנה מובאים לאתר הבנייה לאחר שיוצרו והותאמו במפעל. הפועלים המתמחים בתחום מרכיבים את הקירות החיצוניים, הקירות הפנימיים והתקרה. לאחר החיזוק של כלל החלקים והחיבור שלהם מתבצע שלב הריצוף והגימור. בניית בית צמוד קרקע או מבנה דו קומתי, עשוי לארוך כמה שבועות לכל היותר.

השיטה השנייה לבנייה קלה הינה מה שנהוג לכנות בנייה טרומית. שיטות לבניה קלה נבנה המבנה בשלמותו במפעל ומובל לאתר הבנייה כשהוא בנוי וגמור. מה שנשאר לעשות הוא להציב את המבנה על היסודות שהוכנו לשם כך מראש, לחזק אותו, ולחזק את המשטחים הפנימיים. ואולם לשיטה הזאת יש מגבלות, בעיקר במה שקשור לגודל המבנה.

שיטה נוספת לבניה קלה הינה שיטה שבה מובלים לאתר הבנייה חללים שונים המוכנים מראש. כלומר לא רק קירות, אלא חדרים בנויים מראש שיחוברו ויותאמו אלה לאלה באתר הבנייה עצמו. בשיטה הזאת ניתן לבנות מבנים גדולים ומורכבים יותר מאשר בשיטת הבניה הטרומית.

בנוסף לאמור לעיל, יש לציין כי בניה קלה ניתנת לביצוע גם באמצעות חומרים שונים. עם החומרים הללו ניתן למנות בנייה קלה מעץ, בניה מאלומיניום  וכן בנייה מגבס או אפילו ממכולות. כל אחד מהחומרים כאמור לעיל מעניק יתרונות וחסרונות שונים למבנה. מי שמתכנן ובונה אותו צריך להתאים את סוג החומרים ואופי הבנייה לצרכים ולהעדפות של בעלי הנכס והדיירים העתידיים בו.

דלתות עץ איכותיות שיעצבו לכם את הבית – לקריאת המאמר הקישו פה.

אולי תאהבו גם את:

מים חמים
איך לבחור דוד חשמלי

מדינת ישראל היא מקום חם – זה נכון במהלך רוב השנה ובוודאי שנכון בקיץ. לכן משקי בית רבים מעדיפים להתקין דוד שמש כדי לנצל את

קרא עוד »