האם מומלץ להאכיל את החתול באוכל יבש או רטוב?

בעלי חתולים רבים שואלים את עצמם איזה מזון הנו הטוב ביותר עבור החתול שלהם, כאשר ברוב המקרים ההתלבטות היא בין אוכל רטוב לאוכל יבש. לכל אחת מהאפשרויות יתרונות יחד עם חסרונות, לכן הבחירה צריכה להתבסס על מספר שיקולים חשובים.

תזונתו של החתול חשובה ואף קריטית בכל הקשור לשמירה על בריאותו, לכן יש להקדיש להחלטה זו זמן. מאמר זה הוא התחלה טובה עבורכם, בעלי החתולים, המבקשים להזין אותם בצורה הטובה ביותר.

 

אוכל יבש לחתול

רוב בעלי החתולים מעדיפים להאכילם באוכל יבש, כאשר הסיבה המרכזית לכך היא הנוחות שבה ניתן לאחסן אוכל זה יחד עם מחירים נגישים. אוכל לחתולים מומלץ מכיל את כל מה שהחתול זקוק לו מבחינה תזונתית, ורוב האפשרויות הקיימות בשוק מביאות עמן יתרונות תזונתיים רבים, החוסכים לבעלי החתולים את הכאב ראש הכרוך בהזנת החתול.

מדובר בדרך נקייה והיגיינית להאכלת החתול. קל לשלוט בכמות המזון הניתנת וקל לנקות את השטח לאחר ההאכלה. הריח של האוכל היבש בדרך כלל אינו חזק, והוא מגיע במגוון רחב של טעמים – עוף, בשר, דגים, ועוד. אז מה הטעם שהחתול שלכם הכי אוהב?

 

אוכל רטוב לחתול

אוכל רטוב לחתולים הוא אופציה נוספת, וברוב המקרים – הוא גם יהיה טעים יותר עבור החתול שלכם. מדובר במזון משודרג, המכיל כמות גדולה של נוזלים, ומכאן נובע שמו. האוכל הרטוב מגיע בקופסאות שימורים בגדלים שונים, במגוון רחב של טעמים ואפשרויות, וריחו עז, אז קחו זאת בחשבון.

אל תתפתו לרכוש מזון רטוב לחתולים באריזה גדולה למרות המבצעים, אם ישנם. החתול עשוי לסרב לאכול אוכל רטובה שנפתח בשל אובדן הטריות. מומלץ לקנות כמה אריזות קטנות של מזון רטוב, ובכך גם לבדוק אילו מרקמים וטעמים החתול מעדיף. שימו לב שסוג המזון הניתן מתאים לגיל החתול ולמצבו הבריאותי.

 

למה לא לשלב

אז מה עדיף – אוכל יבש או רטוב? אנחנו מאמינים כי תזונה משולבת היא הפתרון. ואכן, ניתן לראות כי רוב בעלי החתולים אכן נוהגים לשלב בין אוכל יבש לאוכל רטוב. ישנם חתולים עקשנים שנצמדים לסוג מזון מסוים, אך לרוב הדבר אפשרי ועובד היטב.

תזונה משולבת מאפשרת לחתול (ולבעליו) ליהנות מהיתרונות של האוכל היבש לצד יתרונותיו של האוכל הרטוב. ניתן לרכוש את שני סוגי האוכל בחנויות המתמחות במזון לחיות בצורה אינטרנטית או פרונטלית.

אם הגעתם למסקנה כי התזונה המשולבת היא הדבר הנכון עבור החתול שלכם – התחילו לשלב זאת בחיי היום יום שלו.

 

לסיכום

בצעו את המעבר לתזונה משולבת בצורה הדרגתית. אם עד כה נהגתם לרכוש אוכל יבש בלבד, מוטב כי תשלבו בצורה איטית אוכל רטוב. ככל שיעברו הימים, תוכלו להגדיל את כמות האוכל הרטוב הניתן, כך שלבסוף תהיה חלוקה שווה בין אוכל רטוב לאוכל יבש.

בהצלחה!

אוכל

.

 

אולי תאהבו גם את: