מיצי בדרך הביתה 5 – ציוד לחתולים שתהיו חייבים בעת אימוץ החתול

חתול הוא חיה נפלאה. הוא מהווה חבר טוב לשנים רבות ויחד עם זאת לא תמיד דורש הרבה השקעה בגידולו. משפחות רבות מאמצות חתולים ממכלאות ומביאות אותם לבתיהן, וככה מבטיחות להם עתיד טוב יותר. עם זאת, חתולים עדיין דורשים טיפול והשגחה במידה מסוימת, וגם ציוד נלווה שמאפשר את קיום אורח חייהם כראוי. הנה 5 פריטים שחייבים להשיג בעת אימוץ חתול חדש.

 

אוכל

פריט ציוד לחתולים שכדאי להתארגן עליו מראש הוא כמובן אוכל לחתולים. חשוב כמובן להתאים את סוג האוכל לחתול עצמו; גורי חתולים חייבים לאכול מזון שמותאם לגיל שלהם, שכן מדובר במזון שמועשר בערכים תזונתיים שחשובים לגדילתו. אם מדובר בחתול מבוגר יותר ניתן לתת לו אוכל יותר סטנדרטי שמותאם לחתולים בגיל בוגר. מומלץ תמיד להתייעץ עם וטרינר על סוג האוכל המתאים.

 

חול לחתולים

אלא אם כן אתם מעוניינים שהחתול החדש יקשט את הבית במתנות ובבשמים לא רצויים, מומלץ מאוד להחזיק חול לחתולים כבר מההתחלה. בשילוב עם ארגז, פעולת ההרגלה של החתול החדש לעשיית צרכיו בחול צריכה להילמד בשלב כמה שיותר מוקדם. חתולים צעירים לא בהכרח מורגלים לחול חתולים, בטח לא בסביבה חדשה של בית. ככל שהתהליך מתחיל מוקדם יותר, הוא יותר פשוט.

 

כלוב נייד

כאשר אוספים את החתול ממקום האימוץ הוא לא בהכרח יהיה צייתן וסבלני אליכם. כתוצאה מכך לא תמיד מאוד נוח להחזיק אותו בידיים מבלי שיברח. מכיוון שאת החתול חייבים לחסן ולהביא לטיפול וטרינרי, אין מנוס מלקנות כלוב נייד. כלובים אלה מאפשרים העברה של החתול בצורה נוחה ובטוחה ממקום למקום, מבלי שיברחו. ככה לא תצטרכו לרדוף אחריו בכל פעם שיבין שהולכים לווטרינר.

 

כלי האכלה

למרות שחתולים רבים יודעים לצוד אוכל ולמצוא מקורות מים בעצמם, לא מומלץ להסתמך על יכולת זו. כדאי מאוד להנגיש את המזון והשתייה בבית כדי שיידע שהבית הוא תמיד מקום שכדאי לחזור אליו. כלי האכלה ושתייה מאפשרים לכם לייעד כלים מיוחדים לסיפוקו של החתול. לא כדאי להשתמש בכלי מטבח רגילים מהיבט סניטרי.

 

מיטה

חתולים יכולים להיות חיה מאוד מפונקת עם צרכים ודרישות משלה. אמנם מפתה לזרוק שמיכה או מגבת על הרצפה בתקווה שהחתול יבין ששם הוא אמור לישון, אך שיטה זו לא תמיד עובדת. כדאי להביא לחתול מיטה טובה על מנת שיוכל להרגיש יותר נינוח וכדי להעניק לו תחושה של ביתיות. תחושת הביתיות מהותית במיוחד שכן היא מונעת את בריחתו מהבית.

 

לסיכום

אמנם מפתה לקפוץ על ההזדמנות לאמץ חתול חדש בצורה ספונטנית, אך חשוב מאוד להקפיד שאנחנו מוכנים מראש לגידולו. בסופו של דבר מדובר ביצור חי עם צרכים, וכאשר אנחנו מאמצים אותו אנחנו אחראים עליו ואמונים על בריאותו.

ציוד בעת אימוץ חתול

אולי תאהבו גם את: