הכירו את עולם החוקים של הדיבייט

נדמה שלאחרונה כולם מחפשים מידע על הדיבייט. עובדה זו התגלתה לנו לאחר ששמענו מעל ל – 10 אנשים שמדברים על הנושא ומבקשים לדעת פרטים לגביו. אנו מוכרחים להודות כי אין לנו שום קשר לעניין ועד הרגע שבו החלטנו לכתוב על כך מדריך – לא היה לנו מושג מה זה בכלל דיבייט ומה החוקים של העולם הזה. ההתעניינות של רבים בנושא גרמה לנו להבין כי עלינו לכתוב מדריך וכך עשינו. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות את כל הפרטים שרציתם לדעת ולא ידעתם איפה להשיג אותם.

 

תכירו תחילה את מי שעזרו לנו להכיר ולהבין את עולם החוקים של הדיבייט

רגע לפני שנציג בפניכם את כל הפרטים על עולם החוקים של הדיבייט, אתם צריכים לדעת כי המדריך הנוכחי נכתב לאחר שפנינו אל מי שיודעים דבר או שניים בנושא. אם קראתם את הפסקה הקודמת בעיון רב, וודאי הבנתם שלנו אין שום מידע. לכן, פרסמנו פוסט בקבוצות פייסבוק שמכירות את עולם הדיבייט ושאלנו את השאלות הבאות:

  • האם אתם מכירים את עולם הדיבייט מקרוב?
  • תוכלו לשתף אותנו מהם החוקים?
  • האם תסכימו שהתגובות שלכם יפורסמו במדריך?

להפתעתנו, מעל ל – 40 איש הגיבו על הפוסט ומרביתם ציינו שהם ישמחו שהתגובה שלהם תעלה. אנו רוצים לנצל את הבמה ולהודות לכל אחד ואחת מהם. שכן, בזכותם, מדריך זה עולה לרשת והוא צפוי להציג את כל החוקים שאתם צריכים להכיר.

 

חוק מספר 1 – צריכות להיות 2 קבוצות

החוק ה – 1 שנמסר לנו על ידי רבים מהגולשים בנוגע להליך של דיבייט אומר בעצם שצריכים להיות 2 צדדים שדנים על נושא מסוים. ברגע שיש רק צד אחד – אי אפשר לקיים את הדיבייט. ראוי לציין כי כל צד צריך לקבל עמדה ותפקידים. כך שצד אחד נניח יכול להיות הממשלה, בעוד הצד השני יהיה האופוזיציה.

 

חוק מספר 2 – צריך להביא נימוקים

מסתבר שאחד חוקי הדיבייט שנחשב למוכר ביותר הוא הנימוקים. אי אפשר לקיים דיבייט ללא נימוקים מעמיקים. אם עורכים למשל דיבייט של קבוצת הממשלה וקבוצת האופוזיציה – על שתי הקבוצות לטעון את הצד שלהן ולהביא נימוקים שונים לחלוטין אחת מהשנייה.

 

חוק מספר 3 – התקדמות כמו משחק פינג פונג

הדיבייט צריך להתקיים כמו משחק פינג פונג. מה הכוונה? זאת אומרת שנואם אחד מקבוצה א צריך לנאום תחילה ולאחר מכן, נואם מישהו אחר מקבוצה ב' וכך הלאה. לכל נואם יש זמן קצוב שהוא יכול לדבר (מדובר בזמן שנקבע מראש).

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם את כל המידע על עולם החוקים של הדיבייט. כעת, כשיש לכם את הפרטים החשובים, נותר לכם רק למצוא חברים או קולגות, להכין דיבייט ולהתחיל לערוך דיונים מעניינים על נושאים שונים שנוגעים לכם.

ילדות קופצות

 

אולי תאהבו גם את:

תוכנת עיצוב
מה זה עיצוב גרפי

אתם נמצאים היום בנקודה שבה אתם מנסים לבחור מקצוע לחיים? חשוב לכם ליהנות מעבודה שתהיה מעניינת, מבוקשת ומכניסה מבחינה כלכלית? אם כך, ברור מדוע אתם

קרא עוד »