למידה נכונה על סיווג קבלנים 131: מה זה?

סיווג א-ק מתייחס לענף משנה 131-שיפוצים בלבד.

הכל מתחיל ונגמר במשרד הבינוי והשיכון

משרד הבינוי והשיכון מודע שנים רבות לצורך הקריטי להסדיר את ענפי הבנייה והשיפוצים, משום שההתרחבות בענף הבנייה גדלה בשיעורים  נרחבים משנה לשנה.

בעת רישום בתור קבלן שיפוצים רשום תנאים מסוימים חייבים להתקיים. הניסיון, התעודות המקצועיות ואישורים על הכשרות הם רק חלק מהתנאים הרבים.

תקנות רישום קבלנים מגדירות גם את סיווג הקבלנים בענפים השונים, בהם הם רשומים ברשם הקבלנים. ישנן חמש דרגות סיווג וכל דרגת סיווג מתייחסת להיקף הכספי המותר לקבלן לבצע עבודת קבלנות בענף שבו הוא רשום באתר בנייה אחד. מבחינת אופן הדירוג, סוג 1 הוא הסיווג הנמוך ביותר וסוג 5 הוא הסיווג הגבוה מכולם.

כל המידע על סיווג קבלנים

רישום קבלן – הגושפנקא שלכם

הרשם נותן לקבלנים רישיון דו-שנתי, ועורך מעקב אחר רישומם של הקבלנים, עמידתם בהוראות החוק והתקנות. רישום קבלנים מהווה למעשה קבלת רישיונות קבלנות.

חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות, התשכ"ט. החוק קובע בין השאר את סמכויות רשם הקבלנים ואת אופן ניהול והרישום בפנקס הקבלנים. מומלץ מאוד לרוכשים דירות, בוני דירות, מזמיני עבודה, קבלנים ראשיים, קבלני משנה ואחרים המעורבים בביצוע עבודות הנדסה בנאיות, לעיין בפנקס הקבלנים כדי לבדוק אם הקבלנים רשומים בפנקס הקבלנים, באילו ענפים מותר להם לעסוק ובאילו היקפים כספיים. זאת על פי משרד הבינוי והשיכון.

סיווג קבלנים 131 מתייחס בעצם לענף המשנה שיפוצים, אשר הוסף לסיווגים של רשם הקבלנים רק בשנת 2003.סיווג זה מסייע לקבלנים רבים להתחיל לעבוד כחוק ולהגדיל את נפח עבודתם בצורה משמעותית במיוחד ורחבת היקף. כמו כן, לקחת פרויקטים גדולים יותר ולהשתתף במכרזים. שיפוצים הוא ענף מאוד פופולרי בימינו בישראל, כאשר אנשי מקצוע רבים בוחרים להתמחות בתחום זה.

קבלני שיפוצים?

הצורך בשיפוצים ברור ומובן- מבנים רבים, בין אם מבני מגורים או מבנים ציבוריים, זקוקים לעבודות שיפוץ נרחבות אשר נעשות בסכומים גדולים. לכן יש מקום לאנשי מקצוע רבים בתחום זה כאשר לרוב כל איש מקצוע מתמחה בשיפוצים מסוג מסוים.

 

האם חייב להירשם כקבלן?

אם אתה קבלן המבצע עבודות בענף ראשי בהיקף כספי של יותר מ-83,399 ₪ לעבודה או קבלן מבצע עבודות בענף משנה בהיקף כספי של יותר מ-43,583 ₪ חייבים להיות רשומים בפנקס הקבלנים. התשובה היא חד משמעית, וכמובן שהתשובה חיובית.

רשם הקבלנים עוקב אחר תשלום חובותיהם ומעדכן בהתאם את הפנקס.

הגשת טפסים ותצהירים תיעשה במקור בלבד. תעודות על הכשרה, אישורים וחוזים יש להגיש במקור או חתומים בידי עורך דין כנאמנים למקור. חשוב מאוד שתשאירו ברשותכם עותק מצולם מן המסמכים המוגשים לרשם.

פנו עוד היום לחברת חפר יעוץ ורישום קבלנים ונשמח לסייע בתהליך של רישום קבלןבסיווג קבלנים 131  רשום ברשם הקבלנים.

אולי תאהבו גם את:

תוכנת עיצוב
מה זה עיצוב גרפי

אתם נמצאים היום בנקודה שבה אתם מנסים לבחור מקצוע לחיים? חשוב לכם ליהנות מעבודה שתהיה מעניינת, מבוקשת ומכניסה מבחינה כלכלית? אם כך, ברור מדוע אתם

קרא עוד »