מהם שלבי ניקיון יסודי של רצפה בבית – ממה כדאי להתחיל

כל אחד נהנה לשבת בסלון לאחר שמסתיים הניקיון בבית, להריח את הריח המרענן ולדעת שהניקיון מאחוריו.

למרות זאת, צריך לנקות את הרצפה היטב ועם החומרים הנכונים.

המאמר יפרט את השלבים לניקוי יסודי של הרצפה בבית.

 

שלב ראשון: סידור הבית

לפני שמתחילים לשטוף את הרצפה צריך קודם כל לסדר את הבית על מנת שהחפצים והריהוט לא יפריעו בדרך. הרימו את הנעליים והכניסו למגירות הארון, קפלו את הכביסה והניחו בארונות, הכניסו את הכלים למדיח, החזירו כלים וחפצים למקומם וזרקו את הלכלוך והדברים המיותרים לפח האשפה. מומלץ להיעזר בבני המשפחה ולבקש שכל אחד יסדר את החפצים שלו ויסיר את המצעים המשומשים מהמיטה לסל הכביסה.

 

שלב שני: לנגב ולשאוב אבק

מאוד חשוב להסיר את האבק מהריהוט לפני ששוטפים את הבית כי אחרי השטיפה הוא יתפזר על הרצפה וזה לא משהו שרוצים שיקרה. את האבק נקו עם מטלית יבשה ואחר כך עם מטלית לחה כדי שהאבק לא יימרח. את התרסיס אל תרססו ישירות על הריהוט אלא רק על מטלית ונגבו שוב עם מטלית יבשה. לאחר מכן שאבו את הספות והשטיחים וגלגלו אותם לצד. במידה ומדובר בבית קטן רצוי לנקות כל חלק לחוד כדי שהשטיחים לא יפריעו לניקוי.

 

שלב שלישי: שטיפת הרצפה

ככל שהדבר אפשרי פנו את הריהוט מהרצפה, טאטאו אותה לפני השטיפה כולל את החלק מעל הפנלים ושאבו את הפינות. לאחר מכן הכינו דלי עם חומר לשטיפת רצפות ומים על פי הוראות היצרן. בחרו בחומר עם ריח מרענן שמתאים לכם והכניסו לדלי סמרטוט רצפה נקי. הוציאו את הסמרטוט עם כמות גדולה של התערובת והניחו על מגב. התחילו לשפשף את הרצפה בסדר המתאים לכם. לאחר מכן החזירו את הסמרטוט לדלי וגרפו את המים בעזרת המגב לניקוז בחדר האמבטיה. שימו לב שאתם לא מייצרים סתימה במידה ולא טאטאתם את הבית לפני כן. לאחר מכן שטפו את הסמרטוט, סחטו אותו היטב ונגבו את הרצפה מצד לצד בצורה אחידה. אם המים שגרפתם שחורים חזרו על פעולת ניקוי הרצפה ורק לאחר מכן ייבשו אותה עם סמרטוט סחוט.

 

טיפים לניקוי יסודי של הרצפה

כאשר אתם שוטפים את הרצפה שימו לב שבמקומות דביקים תצטרכו לשפוך מים חמים כדי להסיר את השומנים. בנוסף, אל תשתמשו בהרבה נוזל לניקוי כי הסבון יוותר על הרצפה והיא לא תקבל את הברק הרצוי. שימו לב שאתם לא משתמשים בחומרים חזקים שיכולים לייצר כתמים על הרצפה או לגרום לה לדהות. חברה המומחה לניקיון בתים מציעה לעשות שימוש בחומרים טבעיים וחומציים עדינים או באקונומיקה שדיללתם במים. ישנם חומרים כמו חומץ, לימון, סודה לשתייה או תמיסת מלח לימון שיעשו פלאים במקומות קריטיים.

רצפה בצבע שחור לבן

 

אולי תאהבו גם את:

פתיחת סתימה במקלחת
פתיחת סתימה במקלחת

ערב, אתם עייפים מתלאות היום, נכנסתם למקלחת מפנקת במים חמים כי זה מגיע לכם והיה יום קשה. מה שלא מגיע לכם זה לגלות ביציאה מהמקלחת

קרא עוד »