פתיחת סתימה במקלחת

ערב, אתם עייפים מתלאות היום, נכנסתם למקלחת מפנקת במים חמים כי זה מגיע לכם והיה יום קשה. מה שלא מגיע לכם זה לגלות ביציאה מהמקלחת שמעל פתח הביוב המים פשוט עומדים ולא מתנקזים – ואף גולשים החוצה מגבולות המקלחת. הצילו! סתימה! מה עושים?

 

סתימה במקלחת – הגורמים

האמת שאין הרבה גורמים לסתימה במקלחת, בהנחה שבמקלחת אתם רק מתקלחים, הסתימה יכולה להיווצר מהצטברות של שיערות בצנרת הביוב, או מתסבוכת של שיערות ולכלוך שמתקשה לעבור בצנרת. במידה ואתם בעלי שיער ארוך, לא הופתעתם עכשיו, נכון? במידה ואתם בעלי שיער קצר, כנראה שאתם לא המקור לבעיה, אבל אולי אתם יכולים להיות המקור לפתרונות.

 

שלב הפתרונות הביתיים – מומלצים יותר ומומלצים פחות

בגזרת הפתרונות הביתיים, קיימות מספר אופציות, הראשונה והקלה ביותר היא להתחיל לעבוד עם הפומפה שמסתמכת על הקרון הוואקום ומנסה למשוך ולדחוף את הגורם החוסם הלאה בצנרת. אופציה אחרת היא להשתמש בסליל מתכת מיוחד למטרה זו, היכול להגיע למעמקי הצנרת ולנסות לשלוף או לדחוף את החסימה. במידה ואלה לא עזרו, ניתן לנסות ולהשתמש בחומרים כימיים, אך יש לנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים.

 

מיציתם את האופציות הביתיות – מה עכשיו?

עכשיו כדאי לחפש שרברב. איך? שיטוט קצת באתר כגון xblade.co.il יוביל אתכם למציאת שרברב באזור מגוריכם. אך אל תהיו בטוחים שבזאת סיימתם לבדוק. לא כל אחד הוא שרברב מקצועי, וודאו שלאיש המקצוע שבחרתם יש ניסיון, וותק מקצועי ואפילו את התעודות המתאימות, על מנת שהשירות שתקבלו יהיה יעיל ומקצועי, ולא יוסיף עוד צרות על אלו הקיימות. ודאו שהשרברב מתגורר קרוב לביתכם, על מנת שלא תצטרכו לחכות לו זמן רב.

 

מה יעשה שרברב שאתם לא יכולים לעשות?

שרברב יגיע עם כל הכלים הנכונים, החל מסליל חשמלי ועד חומרים לפירוק הצנרת והרכבתה מחדש. ישנם מקרים שבהם הצנרת מאד ישנה ולכן נסתמת בקלות יתרה, במקרים כאלה יוכל שרברב להחליף את החלקים הישנים בחדשים. השרברב מצויד גם בחומרים כימיים היכולים לפתוח את הסתימות, אך בניגוד למשתמש הביתי היכול לסכן את עצמו מבלי לדעת אפילו, לשרברב מקצועי יש את כל הציוד הדרוש להגנה על העור והעיניים.

 

איך נמנעים מבעיה כזאת בעתיד?

הפתרון הטוב ביותר לבעיה הוא הימנעות מסתימה בסדר גודל שקשה לטפל בו מאוחר יותר. לכן, השתדלו מאד לשים לב כבר בסימנים הראשונים המעידים על סתימה. הסימנים קלים מאד לזיהוי, לדוגמה, אם המים בתום המקלחת מתנקזים לחור הניקוז במהירות איטית יותר, זאת אומרת שהם מתחילים להצטבר שלא כתמול שלשום. אם פתח הניקוז מדיף ריח רע, לפני, אחרי או תוך כדי השימוש במקלחת. וכמובן, איסוף השיער המצטבר על רשת הניקוז בתום כל מקלחת, אחרת יהיה קשה להתיר את הסבך.

פתיחת סתימה במקלחת

אולי תאהבו גם את: