מתי צריך לבצע הדברה?

עם חודשי הקיץ המתקרבים אלינו, מגיעים חרקים ומזיקים מסוגים שונים אל המרחב הביתי והעירוני. החום החזק ביום, מאפשר למזיקים להתרבות בצורה מוגברת, וכך רבים מהם נוהרים אל המקומות בהם אנו מתגוררים, ושם הם עלולים להזיק לנו. ניתן להתמודד עם המזיקים הללו במספר שיטות, ובכתבה זאת נפרט על הדברה. 

 

סוגי המזיקים הנפוצים ביותר בישראל

בישראל ובמדינות השכנות אליה ישנם מספר מזיקים נפוצים במיוחד. מזיקים אלה הם בדרך כלל היעד של הדברות שנערכות באזורים אלה. בין מזיקים אלה ניתן למנות את התיקנים לסוגיהם השונים, יתושים, זבובים, נמלים וסוג מסוים של פשפש שנפוץ בישראל. מזיקים אלה שונים אחד מהשני בצורות רבות, ולכן הדברה של כל אחד מהם דורשת צורת פעולה אחרת. בכל מקרה של הדברה, השלב הראשון הוא זיהוי של המזיקים שאותם יש להדביר.

 

סוגי ההדברות שזמינות כיום בשוק הישראלי

בישראל קיימים כיום שלושה סוגי הדברות שונים. סוג אחד הוא השיטה הביולוגית – שיטה זאת עושה שימוש בכלים טבעיים לחלוטין, כמו טורפים טבעיים של המזיקים או שתילת צמחים שמסלקים את המזיקים. שיטה זאת מתאימה בעיקר לשטחי חקלאות שונים והיא לא מתאימה למקרים של הדברת הסביבה העירונית.

שתי השיטות האחרות די דומות אחת לשנייה, כשההבדל העיקרי ביניהן הוא סוג חומרי ההדברה בהם משתמשים בכדי לחסל את המזיקים. הדברות אלה נקראות הדברה כימית והדברה אקולוגית. בהדברה אקולוגית משתמשים בחומרים טבעיים, כמו תמצית פרחים, בכדי לחסל את המזיקים. בהדברה כימית נעשה שימוש בחומרי הדברה כימיים לחלוטין. אם יש לכם צורך בהדברה, הדברות הסביבה סילוק מזיקים ישמחו לעמוד לשירותכם.

 

אפשר לנסות לטפל בבעיה לבד?

לפני הזמנה של הדברה אקולוגית או כימית, ניתן לנסות לפתור את הבעיה בכוחות עצמכם. ראשית יש לזהות את סוג המזיק שאיתו מתמודדים. לאחר מכן יש לחפש מדריך להדברת מזיקים לסוג המזיק המדובר. לדוגמה, שימוש בציפורן יכול לעזור להרחיק נמלים מסוגים מסוימים. לא כדאי לנסות להדביר מזיקים בכוחות עצמכם במקרים שהנגע הוא חמור במיוחד ובמקרים שהפגיעה ברמת החיים חמורה במיוחד.

 

מתי להזמין מדביר מקצועי לטיפול בבעיה?

אם המזיק שהגיע אליכם בא בכמויות גדולות במיוחד או שהפגיעה ברמת החיים שלכם היא גבוהה – חייבים להזמין מדביר מקצועי במהירות המרבית. במקרים בהם יש מעט מזיקים במרחב הביתי והם לא גורמים לטרדה רבה מדי, אפשר להתעכב מעט יותר בהזמנת המדביר בכדי לערוך מחקר מקיף יותר לגבי הנושא.

 

סיכום

בישראל ובסביבתה ישנם מספר מזיקים שנפוצים במיוחד. מזיקים אלה מגיעים לעיתים קרובות לשטח בני האדם, ומתרבים שם, ואז יש צורך בהדברה שלהם. במקרה של התפשטות קלה שאינה פוגעת ברמת החיים, ניתן לנסות לפתור את הבעיה לבד, אבל במקרים חמורים יותר, יש להזמין מדביר מקצועי במהירות המרבית.

הרחקת מזיקים

אולי תאהבו גם את:

הדברה במרכז
הדברה עם ג'ל נגד מזיקים

כיום קיימות מגוון שיטות הדברה נגד מזיקים, אך המתקדמת בשוק היא ללא ספק הג'ל. הפתרון של ג'ל נגד מזיקים כולל בתוכו הרחקה מעכברים, נמלים, חולדות

קרא עוד »
תרסיס
התרבות תיקנים בגינה

לתיקנים יש מוניטין גרוע, אף אחד לא רוצה אותם אצלם בבית, במשרד או בגינה.   התיקן המצוי בארץ נקרא "תיקן אמריקאי, אספנו עבורכם 3 עובדות

קרא עוד »