מהם היתרונות במערכות ג'י פי אס לחברת שליחויות

מדהים לחשוב כמה התקדמה הטכנולוגיה בשנים האחרונות.

היו ימים בהם כדי לנווט את דרכנו בעולם, היינו צריכים להסתמך על זיכרון או על מפות של ממש, כדי להגיע ממקום למקום.

פתרונות המבוססים על GPS הפכו את החיים לקלים ונוחים יותר במישור הזה, ובפרט של חברות השליחויות.

 

GPS– מציל את היום פעם אחר פעם

לא כל אדם ניחן בכושר התמצאות מופלא בכל מקום אליו הוא מגיע, חדש כישן. לכן המצאת הGPS והפיכתה לנגישה לכל העולם, הפכה את העולם לנגיש, מהבניין הכי גדול ועד המקלט הקטן ביותר. הGPS, או בשמה העברי, מערכת מיקום גלובלית, מתבססת על הצלבת נתונים של מספר רב של לוויינים על מנת ליצור את המפה המעודכנת והנכונה ביותר, שמגיעה אל הרכבים שלנו, דרך מערכות המוטמעות בהם, דרך טלפונים חכמים, מחשבים וכן הלאה. חברת משלוחים היא באופן טבעי המרוויחה העיקרית מהופעת מערכת זו לפני כמה עשורים בודדים.

 

חוסך זמן, וזמן זה כסף

כל חברת שליחויות השואפת להצליח, תדרוש מעצמה לעמוד במספר תקנים שיהפכו אותה למשגשגת. אחד מהם הוא, איך לא, הוא עיקרון המהירות. מערכות הGPS מאפשרות להגיע ממקום למקום על ידי מציאת המסלול הקצר או המהיר ביותר. תוכנות כמו "WAZE" או "GOOGLE MAPS" יכולות למפות את מצב הפקקים בכביש ולהציע לשליח מספר מסלולים על מנת שיגיע ליעד בזמן הקצר ביותר ובכך ייעל את עבודתו.

 

איתור ומיקום שליחים

מערכות הGPS אינן בשימוש השליחים בלבד. אחראי מערך השליחויות בחברה יושב במשרד ועליו למפות את מיקומי כלל השליחים ובכך לוודא שכולם מגיעים ליעדם ביעילות ובבטחה. אין טעם לבצע שיחות טלפון רבות עם שאלות כמו "לאן אתה נוסע" ו"איפה אתה כעת", כמו סדרן בתחנת מוניות, לכל שליח מערכת איתור ברכב או האופנוע בו הוא משתמש וכך ניתן לוודא שהעבודה מתבצעת בצורה חלקה, וכן להזהיר או לשנות מסלול בהתאם לתנאי הדרך או לצרכים בלתי מתוכננים כמו שליחות משפטית דחופה שמצריכה מסלול חדש.

 

מתן ודאות ללקוח

הנאה מיתרונותיהן של מערכות GPS אינן נחלתן של חברות השליחויות בלבד. הטכנולוגיה של היום מאפשרת גם ללקוח עצמו לעקוב אחר המשלוח העתיד להגיע, החל מחברת WOLT שדואגת למפה ולשעון הסופר לאחור עד הגעת הארוחה, וכן מעדכנת על עיכובים באם יש כאלה, ועד מערכות המעדכן על זמן הגעה משוער של משלוחים אחרים, כמו דואר, על בסיס מספר מעקב לחבילה. הלקוח יכול לקבל עדכונים בזמן אמת ישירות לנייד שלו, וכן יקבל הודעה כאשר המערכת תזהה שהחבילה נמסרה. בחלק מהמקרים ניתן לעקוב גם ע"י מצלמות אבטחה אבל פה מדובר ברמה של מדינה ופחות ברמה העסקית. לפרטים והתקנת מצלמות אבטחה הכירו את GS מערכות.

מערכות הGPS ביצעו מהפכה של ממש בעולם הלוגיסטי, וחוסכות יום יום זמן ואנרגיה שהיו מתבזבזים לריק עד לפני כמה עשרות שנים. כל חברת שליחויות רצינית בעולמנו תשתמש בשלל מערכות טכנולוגיות וציוד מתקדם המתבסס על מיקום ואיתור, של הלקוחות והשליחים כאחד, על מנת לעבוד ביעילות ובזריזות לשביעות רצונם של כולם.

מפה

 

אולי תאהבו גם את: