היתרונות והחסרונות של שורש הליקוריץ

הליקוריץ הוא צמח בר בעל סגולות רבות. עם זאת, לצמח הזה גם יכולות השפעות שליליות שונות ולפני שאתם מחליטים על צריכה שלו כדאי להכיר לעומק את היתרונות והחסרונות שלו. אנחנו כאן כדי להציג לכם אותם בצורה ברורה ולעזור לכם להחליט האם לצרוך את הליקוריץ או לוותר על כך.

 

ליקוריץ

ליקוריץ הוא צמח בר שגדל במקומות רבים בעולם. העולם הרפואי הכיר את הצמח הזה בעיקר דרך הרפואה של המזרח הרחוק שעושה שימוש קבוע בצמח הזה. בשנים האחרונות גם במערב החלו להנות מהסוגלות הייחודיות של הליקוריץ. הצריכה של הצמח בעולם הרפואי נעשית באמצעות תמצית שורש הליקוריץ, כמוסות או מקלות של השורש עצמו.

עם זאת, לצמח יכולות להיות גם השפעות מסוימות שעלולות להזיק לצרכנים מסוימים. אנחנו כאן כדי לפרט לכם על היתרונות והחסרונות המרכזיים של הליקוריץ.

 

שימוש במינון גבוה

אחד הנזקים שנגמרים בשל צריכת תוספי תזונה בכלל וליקוריץ בפרט הוא צריכה של החומר במינון גבוה מידי. חשוב לדעת שכם חומרים שמועילים לגוף שלנו יכולים לגרום כאשר צורכים אותם במינון גבוה. הליקוריץ במינון גבוה יכול לגרום לירידה ברמות של האשלגן בגוף שלנו, דבר שעולול להוביל לבעיות רפואיות שונות.

 

השפעות על הלב והדם

תופעת לוואי נפוצה שנגרמת בשל צריכה של ליקוריץ, בעיקר בכמות גדולה היא הפרעה לקצב הלב או עלייה לחץ הדם. אמנם, צריכה במינון נכון של הליקוריץ יוכלה להועיל דווקא להפחתת לחץ הדם אולם כאשר מעלים את המינון זה בהחלט עלול להוביל למצב הפוך.

 

יתרונות – הגנה על מערכת החיסון של הגוף

אז אחרי שהבנתם שעלולות להיות לצמח הליקוריץ תופעות לוואי כדאי מאוד גם להכיר את הסגולות השונות שיש לו. אחת מהן היא ההגנה שהצמח מעניק למערכת החיסון של הגוף שלנו. מערכת החיסון היא זו ששומרת על הגוף שלנו בריא יותר, והליקוריץ בהחלט עוזר למערכת הזו לעשות את העבודה בצורה טובה יותר.

 

טיפול ומניעת סוכרת

מחלקת הסוכרת נגמרת בשל אי איזון ברמות הסוכר הדם. לליקוריץ יש יכולת לאזן חומרים שונים בדם שלנו ובתוך הזה גם את השומן והדם. איזון נכון של החומרים הללו בדם מונע סוכרת, השמנה, ומסייע לכם גם לשמור על לחץ דם תקין.

 

איך לדעת מה עושים?

אז אחרי שהבנתם שלצמח הליקוריץ יש יתרונות וחסרונות גם יחד, עולה השאלה מה כדאי לעשות? ההמלצה שלנו היא פשוט לדבר רופא שיעזור לכם להבין האם הליקוריץ מומלץ לכם.

 

לסיכום

לצמח הליקוריץ ישנן סגולות רפואיות רבות אך יחד עם זאת צריכה שלו במינון לא נכון עלולה להוביל לתופעות לוואי שונות. כדי להיות בטוחים שאתם נהנים מכל היתרונות שלו בלי לגרום לגוף שלכם לנזקים מיותרים כדאי פשוט להתייעץ עם רופא שמומחה בתחום ויוכל לומר לכם בדיוק מה המינון המומלץ עבורכם בצריכה של הליקוריץ.

קרש

 

אולי תאהבו גם את: