מהן הזכויות המגיעות לך בעת קביעת מצבך כמצב של נכות כללית

נכות כללית היא מצב בו נקבע לאדם מספר מסוים של אחוזי נכות על יד ועדה רפואית של ביטוח לאומי. הנכות יכולה להיגרם ממחלה מולדת, מחלה שהתפרצה או בעקבות תאונה – שפגעו במצבו הנפשי או הגופני של אדם. אדם שנקבע לו נכות כללית, זכאי לקבל קצבה חודשית שנקבעת על פי אחוזי הנכות שלו. בנוסף לקצבה, מגיעות לאדם עם נכות כללית זכויות נוספות.

 

פטור משתלום על ביטוח

אדם שאחוזי נכותו נקבעו ל-75 אחוזים ומעלה, לצמיתות או באופן זמני, אך מעל לשנה לפחות, זכאי לפטור מתשלום דמי ביטוח לאומי.

 

תעודת נכה

לתעודת נכה זכאים אנשים שמקבלים קצבת נכות כללית, ילד נכה, ניידות, שירותים מיוחדים, פיצויים לנפגעי גזזת או פוליו ואלו שדרגת הנכות הקבועה שלהם היא מעל 20 אחוז ומעלה. גם אם אינכם מקבלים קצבה יכול להיות שתהיו זכאים בכל זאת לקבל תו נכה בתנאים מסוימים כמו מי שנקבעה לו דרגת נכות של 90 אחוז לפחות או אדם שמקבל קצבה אחרת שלא מאפשרת לו לקבל בנוסף את קצבת הנכות. התעודה מקנה לאנשים המחזיקים בה פטור מתורים ותשלום עבור מלווה במידה והם זכאים לו. התעודה תקפה לשבע שנים או בסיום תקופת תשלומי קצבת הנכות הכללית במידה והיא זמנית.

 

תו חנייה לנכים

אדם שמקבל קצבת נכות כללית ודרגת נכותו נקבעה מעל ל-60 אחוזים, או שהוא אינו יכול להתנייד ללא רכב או שאינו יכול ללכת למרחקים ללא כיסא גלגלים, יהיה זכאי לקבל תו חנייה לנכים באמצעותו יכול לחנות בחניות השמורות לנכים בלבד. את הבקשה לתו מגישים למשרד התחבורה בצירוף של כמה מסמכים והם אלו שאחראים לאשר את התו במידה ואכן זכאים לו.

 

זכויות בגופים וארגונים גדולים

מקבלי קצבאות בעקבות נכות כללית זכאים להטבות במוסדות וארגונים שונים כמו משרד התחבורה, מינהל מקרקעי ישראל, קופות החולים, רשויות המיסים והמים ובמשרד השיכון והבינוי. בכל מוסד כזה מציעים הטבות והקלות שונות למקבלי הקצבה וחשוב לשים לב שאתם אכן מקבלים את מה שמגיע לכם.

 

סיוע בקבלת החלטות

במידה ואתם מתקשים בקבלת החלטות חשובות הקשורות למצבכם הכלכלי, הרפואי או הנפשי, תוכלו לבקש עזרה של תומך שיעזור לכם לקבל את ההחלטות. התומך הוא אדם שמסייע בקבלת ההחלטות הקשות, מנגיש מידע חשוב, מסייע בהתנהלות כלכלית ומהווה תמיכה לאדם שזקוק לכך. התומך מהווה תחליף לאפוטרופוס ומסייע לאנשים בעלי מוגבלויות שרוצים להתנהל באופן עצמאי אך זקוקים לליווי נוסף.

 

הכל נגיש ונח – מחכה רק לכם

כיום, רוב השירותים של הביטוח הלאומי, נמצאים ברשת וניתן להגיש לכל הזכויות אליהן אתם זכאים בקשות דרך האינטרנט ולקבל עליהם מענה, כך שלא תצטרכו לדאוג לגבי נסיעות וכל הכרוך בהם. לכם נותר רק להיות מודעים לכל הזכויות שלכם ולראות שכל מה שמגיע אליכם, אך מגיע.

אדם על כיסא גלגלים

אולי תאהבו גם את: