נעלי צעד ראשון – עד איזה גיל

הפעוט שלכם כבר עושה כמה צעדים משלו בפעם הראשונה, ואולי אפילו כבר מתרוצץ לכם בבית עצמאי לגמרי.

אם עוד לא קניתם נעלי צעד ראשון, יכול להיות שזהו בדיוק הזמן. מתי קונים נעלי צעד ראשון, ומתי נפרדים מהן?

 

נעלי צעד ראשון או נעלי טרום הליכה?

רבים מתבלבלים בין שני המושגים הללו, לכן ראשית נעשה סדר בדברים. נעלי טרום הליכה אינן בדיוק "נעליים". מדובר בגרב מעט עבה, עם סוליה דקה וגמישה מאוד, המאפשרת להגן על פעוט עומד ושאינו הולך עדיין, כאשר רוצים לתת לו לחקור סביבה מעט מסוכנת, כמו את גן המשחקים מתחת לבית, המלוכלך בשברי זכוכיות וחפצים חדים אחרים שעלולים להסב נזק לרגל חשופה. כאשר הפעוט כבר עושה את צעדיו הראשונים, אפשר לעבור לנעלי צעד ראשון, שהן כבר ממש נעליים של גדולים, אולם גם להן מאפיינים ייחודים וחשובים.

 

נעלי צעד ראשון – איך בוחרים?

  1. התאמה – בחרו בנעל רכה ופשוטה, המתאימה בצורתה לצורת כף רגלו של הפעוט – כלומר, ישרה וללא בליטות בסוליה הפנימית של הנעל. מסיבה זו אין טעם לחפש נעל אורטופדית, כיוון שכל המטרה בנעלי הצעד הראשון היא שהן יגנו על הרגליים של התינוק, אך בו בזמן יאפשרו לרגלו המתפתחת עדיין להוסיף ולהתפתח באופן מיטבי.
  2. מידה – הקפידו שהנעל מתאימה למידת כף רגלו של התינוק שלכם, ומומלץ שתעשו זאת כאשר הוא עומד, כך תדעו שהנעל אכן משאירה לו מקום לפרוס את אצבעות הרגליים, שהיא אינה לוחצת מקדימה (בדקו שנשאר רווח של אצבע בין קצה האצבעות לסוף הנעל), ושהיא אינה צרה מידי לרוחב כף הרגל שלו.
  3. סוג הנעל – אל תתפתו לקנות נעלי צעד ראשון גבוהות מתוך מחשבה שזה בריא יותר או יעזור לתינוק שלכם לעמוד יציב יותר. נעל גבוהה דווקא תגביל אותו בתנועה של הקרסול ורק תכביד עליו. בנוסף, וודאו שהנעל עצמה אינה כבדה, כדי שיהיה לו קל ונוח לצעוד איתן.

 

מתי מחליפים את נעלי הצעד הראשון?

בגילאים הללו ילדים צומחים בקצב מהיר מאוד, וסביר להניח שתוך שלושה חודשים הרגל שלהם תגדל בחצי מידה. מאחר ואין זה בריא ללכת בנעליים לוחצות וקטנות, בעיקר בשלב כזה קריטי של התייצבות ההליכה, רצוי לעקוב מתי הנעל כבר הופכת קטנה ולרכוש נעליים במידה גדולה יותר. בבחירת הנעל הבאה תוכלו להשתמש שוב באותם העקרונות של נעלי הצעד הראשון, שכן בשנים הראשונות לחיים חשוב לתת לרגליים מקום לגדול ולהתפתח.

 

לסיכום

פעוט שרק החל ללכת זהו דבר מרגש מאוד, מה שאולי עלול לגרום לכם למהר ולקנות את הנעליים הכי יקרות שתמצאו, מתוך מחשבה שזהו הדבר הכי טוב עבור התינוק שלכם. דעו כי כפות הרגליים של הקטנטנים גדלות במהירות, ולכן סביר להניח שתוך שלושה חודשים עד חצי שנה כבר תצטרכו לרכוש נעל חדשה. נעלי הצעד הראשון יכולות להיות פשוטות ויפות, אך הכי חשוב שיהיו מותאמות כראוי לרגלו של הפעוט, שיהיו קלות משקל ועשויות מחומר רך וגמיש.

 

נעלי ריצה

אולי תאהבו גם את: