3 סוגי גזיבו לבית שאתם חייבים להכיר

אם אתם מחפשים ליצור פינת נוי מוצלת בגינה, פינת ישיבה, או אפילו פינה מוצלת בה תמקמו בריכה בימי הקיץ החמים, גזיבו זה בדיוק הפתרון בשבילכם, בין אם הוא מהסוג הקבוע לבין אם הוא מהסוג הארעי.

הנה 3 סוגי גזיבו שכדאי שתשקלו להוסיף לגינה שלכם.

 

שני סוגי גזיבו כלליים:

גזיבו קבוע 

גזיבו מסוג זה לרוב יהיה עשוי מחומרים כבדים כמו עץ, או שיהיה בעל יציקת בטון ומחובר לאדמה. לכן ברגע שבו בונים אותו, זה יהיה מיקומו ולא ניתן יהיה להזיזו. גם הגזיבו הקבוע וגם הגזיבו הארעי עומדים בפני עצמם על רגליים משלהם ולא מחוברים לבית או למבנה.

 

גזיבו ארעי 

גזיבו מסוג זה ניתן לקיפול ולהעברה ממקום למקום. ניתן לקפל ולאכסן אותו אם לא רוצים שיינזק מהגשם בחורף, וניתן לשנות את מיקומו בגינה כמספר הפעמים העולה על רוחכם.

 

שלושה סוגי גזיבו מחומרים שונים:

גזיבו מויניל 

מבחינת עלויות, זהו גזיבו משתלם. עם זאת, הויניל הוא חומר לא עמיד במיוחד ולכן השמש והגשם עלולים לגרום לו נזק. זו גם הסיבה שלרוב ישמש כגזיבו ארעי לאירועים מיוחדים ולא כגזיבו קבוע.

 

גזיבו ממתכת 

גזיבו מסוג זה עמיד יותר, אך מצריך תחזוקה של צביעה לפחות פעם בשנה כדי למנוע מהחלודה להרוס את הגזיבו. אך יש לסוג זה גם יוצא דופן, שהוא גזיבו העשוי מאלומיניום אל – חלד, כך שהוא בעצם עשוי מתכת אך לא מחליד ולכן מתאים למזג האוויר הישראלי הלח וגם לא מצריך תחזוקה מרובה. סגנון הגזיבו העשוי מתכת מתכתב עם תרבות ספרד מבחינה עיצובית. יכול לשמש גם מהסוג הקבוע וגם מהסוג הארעי.

 

גזיבו מעץ 

גזיבו העשוי עץ הוא עמיד יותר ולכן לרוב ישמש לגזיבו מהסוג הקבוע. גזיבו העשוי עץ משדר נינוחות, ביתיות וחמימות ועם תחזוקה נכונה יכול להחזיק מעמד במשך שנים רבות. סגנונו מתכתב עם העיצוב האירופאי.

מבחינת העיצוב, ישנם סוגי גזיבו בעלי תקרה הניתנת לשליטה, כלומר ניתן לשלוט ברמת ההצללה, בעלי גג עמיד למים כדי להגן על היושבים תחתיו מפני הגשם, בעלי קירות חלקיים, מלאים או בלי קירות בכלל. יתר על כן, צורתם עשויה להיות בצורת משושה.

 

לסיכום

הגזיבו יכול להיות ארעי – שניתן לקפלו ולהזיזו ממקום למקום, או קבוע – ברגע שתבנו אותו שם הוא יישאר. כך או כך, הגזיבו הוא מבנה עצמאי שלא מצריך היצמדות לבית. שלושת סוגי הגזיבו המוזכרים במאמר זה עשויים מויניל, מתכת ועץ. בעוד הויניל הוא המשתלם מבחינה כספית מבין השלושה הוא גם הפחות עמיד ולכן לרוב ישמש כגזיבו ארעי. גזיבו המתכת יכול לשמש כגזיבו ארעי וגם כגזיבו קבוע אך מצריך יותר תחזוקה. לעומת זאת, גזיבו העץ הוא העמיד ביותר לכן יהיה לרוב גזיבו קבוע, ועם תחזוקה נכונה יעמוד שנים.

 

מתחם ישיבה

אולי תאהבו גם את:

תחתית של בריכה
בריכה או ג'קוזי?

בא לכם להוסיף לחצר שלכם אבל לא מצליחים לבחור מה עדיף – ג'קוזי או בריכה? ובכן מדובר בבחירה לא הכי קלה. בכל זאת החלטנו לנסות

קרא עוד »
מה התפקיד של דלת ממ"ד

במדינת ישראל ניתן לראות שבשנים האחרונות כמעט בכל בית או דירה יש ממ"ד. הסיבה לכך ברורה, שכן המדינה שלנו למודת מלחמות וכל אחד מאתנו, בעלי

קרא עוד »
כפיסי עץ לעישון

אחד מהבילויים המשפחתיים העיקריים שלכם אלה ארוחות מפנקות בגינה? לאחרונה התחלתם לעשות "על האש" כמעט בכל שבוע? אם כך, הגיע הזמן שתתחילו לשדרג את הארוחות

קרא עוד »