איך יודעים מה היא קופת הגמל הכי משתלמת?

קופת גמל הוא מכשיר חיסכון פיננסי מוכר מאוד בקרב קבוצת החוסכים בישראל. אבל איך יודעים לקבוע מהי קופת הגמל המשתלמת ביותר? מהם הקריטריונים שקובעים את הקופה הטובה ביותר? כידוע, אין קופת גמל אחת ויחידה שהיא הכי טובה, מכיוון שלכל אחד מתאימה קופת גמל אחרת. בחירת קופת גמל נבחרת בהתאם למטרות המשקיע ולמצבו הפיננסי. על מנת להחליט אחת ולתמיד מה היא קופת הגמל הכי משתלמת עבורכם סיכמנו עבורכם את הפרמטרים העיקריים שכדאי לקחת בחשבון.

 

תשואה ממוצעת של בית ההשקעות:

הקריטריון הראשון שכדאי לקחת בחשבון בעת השוואות בתי השקעות, היא התשואה הממוצעת של בית העסק בקופת גמל המדוברת. לכל בית השקעות מגוון רחב של קופות גמל ולכן וודאו שאתם מתבוננים על אחוזי התשואה הממוצעות של קופת הגמל הרלוונטית בלבד. אמנם אנחנו עדיין לא יכולים לחזות את העתיד, אך התשואה הממוצעת יכולה לרמוז לנו על תפקוד בית ההשקעות לאורך זמן ויכול לעזור לנו לקבל החלטה טובה יותר. השתדלו להסתכל על התשואה הממוצעת של מספר שנים אחורה, לכל הפחות 5 שנים, מספיק זמן כדי לראות את התנהלותו ולכל היותר 15-20 שנה על מנת שהמידע לא יהפוך ללא רלוונטי. בחרו מבין קופות גמל להשקעה המובילות בתשואה הממוצעת לאורך זמן.

השוואת דמי ניהול

השוואת דמי ניהול:

בימינו כבר קל יותר להשוות בין בתי השקעות, יש הרבה מידע באינטרנט על התנאים שמציעים בתי ההשקעות במוצרי החיסכון השונים. מידע זה מתפרסם אחת לרבעון על ידי בתי ההשקעות בעצמם ולכן נחשבות למידע אמין ואיכותי. דמי ניהול מחולקים לדמי הפקדה – עמלה על כל הפקדה לקופה, ודמי צבירה – עמלה שיורדת מצבירת הקופה בצורה חודשית. בהתאם למטרותיכם ולמה שאתם מתכננים לעשות עם הכסף שאתם חוסכים בקופה יש לתת משקל שונה בין שתי סוגי העמלות. ניתן משקל גדול יותר בדמי צבירה עבור חיסכון לטווח קצר עד בינוני ואילו במקרה בו זמן החיסכון שלנו מיועד לחיסכון לזמן ארוך ניתן משקל גדול יותר לדמי הצבירה.

 

רמת נכסים:

רבים אינם מודעים לקריטריון זה, אך הוא חשוב מאין כמוהו בזמן שאנחנו מובחרים לנו קופת גמל. רמת נכסים מתייחסת לגודל של בית ההשקעות. רמת נכסים גבוהה מעידה על בית ההשקעות שהוא גדול (וכנראה גם ותיק יותר ולכן למוד ניסיון) ואילו רמת נכסים נמוכה מעידה על בית השקעות חדש וקטן. לא בכל המקרים בית השקעות חדש או קטן מעיד בהכרח על היעדר ניסיון. תכונת הגמישות שיש בית השקעות עם רמת נכסים נמוכה בזכות גודלו, היא גם יתרון שכדאי להתייחס אליו שמגיעים לדבר על חיסכון בשוק ההון. השוו בין קופות גמל להשקעה ובחרו את הטובה עבורכם גם לפי קריטריון זה.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין, בכתבה האחרונה למדנו איך להשוות בין קופות גמל שונות. למדנו על שלושת הקריטריונים העיקריים בעת השוואה: תשואה ממוצעת, דמי ניהול ורמת נכסים. כעת תוכלו לבוא מוכנים יותר לגורם מומחה ולשאול אותו את כל השאלות הרלוונטיות על מנת להתאים עבורכם את קופת הגמל שתתאים לכם בצורה הטובה ביותר.

 

קופה

אולי תאהבו גם את:

מַס
מהי פריסת מס שבח?

בתחום המיסוי, מס רווחי הון הוא מרכיב חיוני הממלא תפקיד משמעותי בהתחייבויות הכספיות של הפרט. פריסת מס רווחי הון מתייחסת לחלוקת התחייבויות המס על פני

קרא עוד »
דיור ציבורי
דיור ציבורי בישראל

במדינת ישראל, שהיא מדינת רווחה, ישנו דיור ציבורי שנבנה בעיקר לפני שנים ואשר בתחילת הדרך היווה פתרון מצוין לכל העולים החדשים. עם השנים, כאשר העליות

קרא עוד »