מדוע הרבה אנשים מתחילים לבחור בהלוואה חוץ בנקאית?

כסף הוא לא הדבר הכי חשוב בחיים.

חשוב לומר את זה.

זו אמת אחת.

אמת נוספת היא שבלי כסף, החיים יותר קשים.

באחת מהרצאותיו מספר הפרופ' דן אריאלי על מחקר שוויצרי, שמראה כי מצב קיצוני של חוסר ביטחון כלכלי מביא לירידה של בין עשרה לחמישה עשר אחוזים במנת המשכל.

מחסור משמעותי בכסף גורם לנו לעקה נפשית (בלעז: סטרס) כל כך משמעותית עד שאנחנו לא מצליחים לחשוב בבהירות ובמהירות כמו קודם, ובעצם נהיים יותר טיפשים!

התוצאות של הסטרס לא מסתכמות בכך שאנחנו הופכים טיפשים יותר, הסטרס גם יוצר לחץ דם גבוה, ומצמצם את כלי הדם ואת טווח הנשימה שלנו. בקיצור, לא מה שהיינו מאחלים לעצמנו.

לכן חשוב לעשות כל שאנחנו יכולים כדי להתנהל נכון כלכלית. לעקוב אחר ההוצאות וההכנסות, לחסוך ולהשקיע. ובאם יצאנו מהמסלול, על אחריותנו לעשות מה שאפשר כדי לצאת מהמצב, ולהיעזר בגורמים הפיננסיים המיועדים לכך.

 

הלוואה

כשאנשים מחליטים להיעזר בגורם פיננסי, לרוב הם יפנו לבנק. למה?
פשוט כי זה מה שהם רגילים ומכירים. המוכר הוא נוח, אך לא בהכרח הטוב ביותר. אולי כן, אבל נדרשת בחינה מפוקחת והשוואתית, כמו בכל קנייה חכמה. כמו שלא תקנו רכב בלי לבדוק כמה אפשרויות ולהשוות מחירים, כך גם במקרה של רכישת הלוואה.

 

מה האפשרויות שלי?

אם כן, מה הן האפשרויות האחרות?
שם כולל לכל אפשרויות ההלוואה שלא דרך הבנק שלכם הוא: הלוואות חוץ בנקאיות.

הלוואות חברתיות הן הלוואות שמתקיימות בין אנשים, דרך גופים שמאגדים ומתווכים בין לווים ומלווים. אם אתם ניגשים להלוואה חברתית, למעשה מקורה המימון שלכם הוא אנשים כמוכם, שאת ההלוואה אתם מחזירים להם לפי פריסת התשלומים שקבעתם.
ההלוואות החברתיות הם תחום יחסית חדש, לרוב מי שירצה ביטחון באמינות ההלוואה שלו יעדיף לפנות לגוף מוסדר ומפוקח, הלוא הן חברות אשראי.

האפשרות הרווחת היא הלוואה חוץ בנקאית דרך חברת אשראי. חברת האשראי היא גוף שמוכר לכם ואתם נמצאים איתו בממשק, כך שהוא לא זר לכם. יתרון נוסף של הלוואה דרך חברת האשראי היא   שכמו על כל גוף מוכר, הוא מפוקח ומבוקר , כך שאתם יכולים להיות רגועים ובטוחים עם אמינות וכשרות מקור ההלוואה שלכם.

 

אם נחזור לשאלה שבראש המאמר:

"מדוע אנשים מתחילים לבחור בהלוואות חוץ בנקאיות?"

נענה בקצרה שהתשובה מחולקת לכמה גורמים.

-מהירות: דרך הלוואה חוץ בנקאית אנשים יכולים הלוואת מזומן תוך זמן קצר.

-פשטות: ברוב המקרים קיימת פחות בירוקרטיה ותהליך קבלת הלוואה דורש פחות שלבים ואישורים.
-גמישות: ישנה גמישות רבה יותר בסכון ההחזר החודשי ובגודל הפריסה.

אם כן, מהירות פשטות וגמישות, יחד עם אמינות וביטחון יהיו מנת חלקכם אם תבחרו בתהליך של הלוואה חוץ בנקאית. מאמינים שתעשו בחירות טובות, ותהיו יותר חכמים. (קריצה לדן אריאלי)

אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

 

מטבעות ושעון

אולי תאהבו גם את:

מַס
מהי פריסת מס שבח?

בתחום המיסוי, מס רווחי הון הוא מרכיב חיוני הממלא תפקיד משמעותי בהתחייבויות הכספיות של הפרט. פריסת מס רווחי הון מתייחסת לחלוקת התחייבויות המס על פני

קרא עוד »
דיור ציבורי
דיור ציבורי בישראל

במדינת ישראל, שהיא מדינת רווחה, ישנו דיור ציבורי שנבנה בעיקר לפני שנים ואשר בתחילת הדרך היווה פתרון מצוין לכל העולים החדשים. עם השנים, כאשר העליות

קרא עוד »