החזר מס לעצמאי שנהפך לשכיר

אם אתם עובדים במדינת ישראל, בין אם אתם עובדים כשכירים ובין אם כעצמאיים, אתם ודאי יודעים שישנה חובה לשלם למדינה מס הכנסה מההכנסות שלכם. אך האם ידעתם שישנם מקרים רבים בהם תהיו זכאים לקבל החזרי מס מהמדינה, עבור כספים ששילמתם כמס אך לא הייתם אמורים לשלם בפועל? בואו לבדוק האם גם לכם יש עילה לבקש החזרי מס מהמדינה!

 

מתי המדינה מעניקה החזרי מס לעובדים?

אמנם במקרים רבים אנו משלמים את מס ההכנסה מדי חודש, אך למעשה במערכת מס ההכנסה הנתונים אודות העובדים ואודות גובה המס שעליהם לשלם מתעדכנים רק פעם בשנה. המשמעות היא שמס הכנסה לא מודעים לשינויים שקרו בחייכם לאורך השנה, כך שגם אם היה שינוי בחייכם שהשפיע על גובה המס שעליכם לשם – גובה המס שלכם לא יעודכן במהלך השנה.

אם אכן היו שינויים כאלו במהלך השנה, המדינה תוכל להעניק לכם החזרי מס – עבור ההפרש בין תשלום המס הגבוה ששילמתם בפועל, לבין תשלום המס הנמוך יותר שהיה עליכם לשלם בהתאם לנסיבות החדשות של חייכם.

 

כיצד ניתן לקבל החזר מס לעצמאי שנהפך לשכיר?

אם עבדתם כעצמאיים, סביר להניח שאתם אלו שניהלתם לעצמכם את הכסף ואת תשלומי המיסים – כך שייתכנו פחות מקרים של הפרשים משמעותיים בגובה המס ששילמתם. עם זאת, אם הפכתם לעובדים שכירים מי שמנהל את התשלומים הוא לרוב המעסיק שלכם, כך שפוטנציאל הפער בתשלומים גדל.

ישנן נסיבות רבות בהן ניתן לקבל החזר מס לשכיר – וביניהן עבודה מהבית, שינויים בגובה שכר העבודה, הפסקות בעבודה, תקופת אבטלה, פיטורים, עבודה בחו"ל, הפרשות לפנסיה ועוד.

 

חושבים שאתם זכאים לקבלת החזרי מס? כך תוכלו לקבל אותם!

אם בחייכם התרחשו אחת או יותר מהנסיבות שהמדינה קבעה כי הן מזכות בקבלת החזרי מס, תוכלו להגיש בקשה לקבלת החזר מס לפקיד השומה שבמס הכנסה. את טופס הבקשה ניתן להוריד גם באופן מקוון, אך את ההגשה עצמה עליכם לעשות באופן ידני במס הכנסה. חשוב לדעת שיש אפשרות להגיש את הבקשה להחזרי מס גם באופן רטרואקטיבי, עד שש שנות מס אחורנית.

את תהליך ההגשה תוכלו לבצע באופן עצמאי או להיעזר באיש מקצוע שמתמחה בתחום החזרי המס – הדבר תלוי בהעדפתכם האישית ובמידת הסבלנות והזמן הפנוי שיש לכם (שכן ההליך עשוי להימשך זמן ממושך עד לקבלת התשובה, וכרוך בבירוקרטיה לא מעטה בדרך). במידה ובמס הכנסה נמצא שהנכם זכאים לקבל החזרי מס, תקבלו את הכסף ישירות אל חשבון הבנק שלכם.

אמנם ההליך לקבלת החזרי המס עשוי להיות מעייף וממושך, אך בסופו תוכלו להרוויח כמה אלפי שקלים בחזרה מהמדינה! למעלה ממחצית מהעובדים השכירים במשק הישראלי זכאים לקבל החזרי מס מהמדינה, אולי אתם נמצאים ביניהם ואפילו לא יודעים זאת?

ארנק

אולי תאהבו גם את:

מַס
מהי פריסת מס שבח?

בתחום המיסוי, מס רווחי הון הוא מרכיב חיוני הממלא תפקיד משמעותי בהתחייבויות הכספיות של הפרט. פריסת מס רווחי הון מתייחסת לחלוקת התחייבויות המס על פני

קרא עוד »
דיור ציבורי
דיור ציבורי בישראל

במדינת ישראל, שהיא מדינת רווחה, ישנו דיור ציבורי שנבנה בעיקר לפני שנים ואשר בתחילת הדרך היווה פתרון מצוין לכל העולים החדשים. עם השנים, כאשר העליות

קרא עוד »