כל הדרכים לקבל החזר מס בקלות ובמהירות

כולנו התרגלנו לשלם את המיסים השונים בהם אנחנו חייבים, לרבות מס הכנסה, מבלי לבדוק לעומק את הזכויות וההטבות המגיעות לנו, אשר פעמים רבות מתבררות ככאלו ששוות לא מעט כסף. באמצעות תהליך החזר מס ניתן לקבל את הכספים המגיעים לכם, אך מהם הדרכים הקלות והמהירות ביותר לקבלת החזר מס?

 

מס הכנסה וגביית מס עודפת

ההתעסקות בתשלומי מיסים בכלל ובתשלום מס הכנסה, בו מחויב כל אזרח ישראלי מגיל 18, די מרתיעה אותנו, כך שכולנו התרגלנו לכך שתשלום מס הכנסה הפך לחלק משגרת חיינו, מבלי לשאול יותר מידי שאלות ולנסות להבין כיצד ואיך נקבע גובה חובת תשלום המס שלנו. אך חוסר ידיעה זה, כפי שנראה מיד, עלול פעמים רבות להביא למצב של תשלום מס יתר.

 

אז כיצד נקבע גובה חובת התשלום למס הכנסה?

למעשה, כתוצאה ממדיניות הרווחה בה מדינת ישראל דוגלת, שיטת המיסוי בישראל היא בהתאם לגובה המשכורת, כך שככל והמשכורת שלנו תהיה גבוהה יותר, נשלם מס גבוה יותר. מלבד זאת, גובה חובת התשלום למס הכנסה נקבע עוד בתחילת שנת המס ובהתבסס על ממוצע המשכורות של השנה שחלפה.

פרמטר נוסף המשפיע על חובת התשלום שלנו למס הכנסה, קשור לנקודות זיכוי המס, המהוות הנחה של כ – 200 ₪ חודשיים וזאת בהתאם לעמידה בקריטריונים מסוימים שרשות המיסים קובעת ומעדכנת אחת לכמה זמן, כמו לדוגמה – מגורים בפריפריה, שירות צבאי, בוגרי לימודי מקצוע או לימודים אקדמאיים ועוד.

 

מהו החזר מס?

שיטת חישוב חובת תשלום המס, המבוססת כאמור, על ממוצע המשכורות שלנו בשנת המס הקודמת, יחד עם נקודות הזיכוי שייתכן ומגיעות לנו ולא היינו מודעים לכך או שלא עדכנו אותן בהתאם, מביאים פעמים רבות למצב בו נגבה מאיתנו מס יותר ממה שהיינו צריכים לשלם בפועל, כאשר בגין ההפרשים הללו, ניתן לבקש החזר מס בהתאם. את בקשת החזר המס יש להגיש לרשות המיסים ועד 6 שנים לאחור, כאשר סכום ההחזר, היכול להגיע לאלפי שקלים ואף עשרות אלפי שקלים, מגיע ישירות לחשבון הבנק שלכם. אז כיצד ניתן לקבל החזר מס?

 

כל הדרכים לקבל החזר מס

כעיקרון, קיימות שתי דרכים עיקריות לקבלת החזר המס:

 

  • חברה מקצועית ומנוסה

באמצעות חברה מקצועית ומנוסה, דוגמת הגנה פיננסית – החזרי מס, תוכלו לוודא את גובה סכום ההחזר המגיע לכם, זאת בנוסף לליווי מקצועי החל מהכנת הטפסים והאישורים הנדרשים ועד לקבלת הכספים ישירות לחשבון הבנק שלכם.

 

  • הגשה עצמאית

את הבקשה להחזרי מס ניתן להגיש גם באופן עצמאי לרשות המיסים, באופן מקוון או פיזית לפקיד השומה הקרוב אליכם, עם כלל המסמכים הרלוונטיים והאישורים הנדרשים.

 

החזר מס – זה הכסף שלכם!

לסיכום, גביית מס עודפת יכולה לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו, בסכומים היכולים להגיע לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים, כאשר בגין הפרשים אלו ניתן לקבל החזרי מס בהתאם. כמו כן, ראינו כי ניתן לקבל את החזר המס באמצעות הגשת בקשה באופן עצמאי, או עם חברה מקצועית ומנוסה שתלווה אתכם לאורך כל התהליך ועד לקבלת ההחזר.

בדיקת ניירות

אולי תאהבו גם את:

מַס
מהי פריסת מס שבח?

בתחום המיסוי, מס רווחי הון הוא מרכיב חיוני הממלא תפקיד משמעותי בהתחייבויות הכספיות של הפרט. פריסת מס רווחי הון מתייחסת לחלוקת התחייבויות המס על פני

קרא עוד »
דיור ציבורי
דיור ציבורי בישראל

במדינת ישראל, שהיא מדינת רווחה, ישנו דיור ציבורי שנבנה בעיקר לפני שנים ואשר בתחילת הדרך היווה פתרון מצוין לכל העולים החדשים. עם השנים, כאשר העליות

קרא עוד »