מהי הדרך הנכונה להפקיד לקרן השתלמות לעצמאים

אחת ההטבות המוצעות במדינת ישראל לעובדים שכירים ולעצמאים כאחד, הינה הזכות לבצע הפקדות לקרן השתלמות עבור עצמם. קרן השתלמות היא סוג של קופת גמל, שנועדה למעשה לייצר אופציה ריאלית להשקעה, הן עבור עובדים שכירים והן עבור עצמאים. מדובר בהסדר השקעה לתקופה בינונית, שהמדינה מעניקה פטור ממס על הרווחים שנוצרים בסוג ההשקעה הזה. מהי המטרה מאחורי החיסכון הקרוי קרן השתלמות? מהם אחוזי ההפקדה לעצמאיים בקרן ההשתלמות? מהי הדרך הנכונה להפקיד לקרן השתלמות לעצמאים? בשורות הבאות נשיב לשאלות הללו, ונצביע על היתרונות שמזמנת הפקדה בקרן השתלמות לעצמאים.

 

קרן השתלמות – למה זה טוב

קרן השתלמות לעצמאים היא, כאמור, סוג של תוכנית חיסכון אשר מדינת ישראל מעניקה פטור מלא על הרווחים שהיא מייצרת עבור המשקיעים. הקרן נועדה לייצר אופציה להשקעה משתלמת לעצמאים, למגוון רחב של מטרות. עם המטרות הללו ניתן למנות לימודים והשתלמויות, אבל יחד עם אלה גם מגוון רחב של מטרות אחרות, כראות עיניו של המפקיד לקרן. תוכנית החיסכון הזאת מגלמת בתוכה את כל היתרונות של קרן הפנסיה, יחד עם היתרונות של תוכנית חיסכון שהופכת לנזילה בטווח הזמן הבינוני. מדובר בהטבה שמדינת ישראל מציעה הן לשכירים והן לעצמאיים. זאת, במטרה להגביר אצלם את המוטיבציה לחיסכון. לאחר שלוש שנים ניתן להשתמש, כאמור, בחלק מהכספים שהצטברו לצרכי לימודים או השתלמות. בתום התקופה, ניתן להשתמש בכספים שהצטברו לכל מטרה.

באשר לאחוזי ההפקדה – גובה ההפקדה לקרן השתלמות לעצמאים יעמוד על 4.5% מגובה ההכנסה החייבת (הכנסות פחות הוצאות מוכרות, החייבות במס). ואולם הסכום המרבי שמותר להפקיד לקרן ההשתלמות והרווחים עבורו יהיו פטורים ממס, לא יהיה מעבר לסכום של 11,880 ₪ לשנה, שהם 990 ₪ לחודש. משמעות הדבר היא, שניתן לבצע הפקדות לקרן ההשתלמות, עד להכנסה בגובה של 22,000 ₪ לחודש, שהם 264,000 ₪ לשנה. למען הסר ספק – ניתן להפקיד גם סכומים גבהים מאלה שצוינו לעיל, ואולם הרווחים עבורם לא יהיו פטורים ממס על פי חוק.

 

מטבעות על רקע של שיח

 

 

כיצד להפקיד לקרן השתלמות

בפני העוסק העצמאי, בניגוד לעובד שכיר, עומדת האפשרות לבחור אחת מהאפשרויות הבאות: לבצע הפקדה חודשית, הפקדה תקופתית או הפקדה של סכום אחד לקראת תום שנת המס. הפקדה מדי חודש, מקלה על העצמאי ומאפשרת לו תבצע את ההפקדות כמעט מבלי להרגיש את ההעבדה על התקציב החודשי. לחילופין, ניתן לבצע הפקדה בכל רבעון, של הסכום היחסי שהוי 2,970 ₪ לכל היותר.

היתרון בביצוע הפקדה תקופתית ולא הפקדה אחת, הוא שככל שהכספים מופקדים מוקדם יותר, כך הסכום שהופקד מתחיל לשאת רווחים מוקדם באותה המידה. סכום שהופקד לקראת סוף שנת המס, יענה לדרישות המיסוי אבל יהיה כרוך בהפסד ההכנסה שהייתה נצברת אילו הופקדו הכספים מוקדם יותר. חלק משמעותי מהעצמאים בוחר את דרך האמצע – קרי הפקדה בכל רבעון לטובת קרן ההשתלמות.

אולי תאהבו גם את:

מַס
מהי פריסת מס שבח?

בתחום המיסוי, מס רווחי הון הוא מרכיב חיוני הממלא תפקיד משמעותי בהתחייבויות הכספיות של הפרט. פריסת מס רווחי הון מתייחסת לחלוקת התחייבויות המס על פני

קרא עוד »
דיור ציבורי
דיור ציבורי בישראל

במדינת ישראל, שהיא מדינת רווחה, ישנו דיור ציבורי שנבנה בעיקר לפני שנים ואשר בתחילת הדרך היווה פתרון מצוין לכל העולים החדשים. עם השנים, כאשר העליות

קרא עוד »