היתרונות והחסרונות של בעלות משותפת: מדריך מקיף לרכישת שליש מדירה

משקיעים שמחפשים אפיק השקעה מניב ויציב, כבר שמעו ושקלו בוודאי את האפשרות של השקעה בנדל"ן בצורות שונות. אחת הדרכים שאפשר להשקיע באמצעותה בנדל"ן וגם להוריד את ההון התחלתי הנדרש לשם כך, היא השקעה משותפת בדירה או בבית פרטי. הכנו מדריך מקיף להשקעה מסוג זה. 

 

מה הם היתרונות של השקעה בנדל"ן בבעלות משותפת?

לרכישת דירה בצורה משותפת יש שני יתרונות עיקריים שמושכים אליה משקיעים. יתרונות אלה נוספים ליתרונות הכלליים של השקעה בנדל"ן בישראל. היתרון הראשון מתקיים בכל עסקת השקעה משותפת בנדל"ן והוא הקטנה משמעותית של ההון העצמי שיש לגייס לפני ביצוע העסקה. היתרון השני קיים רק אצל מי שקונה שליש דירה או פחות להשקעה ומתבטא בפטור ממס רכישה שאפשר לקבל במקרה של השקעה בשליש דירה או פחות כפי שנפרט בהמשך.

 

מה עלולים להיות החסרונות בהשקעה מסוג זה?

למרות היתרונות המשמעותיים של השקעה משותפת בדירה, יכולים להיות בהשקעה זאת גם סכנות וחסרונות מסוימים. רובם קשורים בכך שאתם קושרים את גורלכם עם שותפים נוספים. במקרה של בעיה כלשהי המתעוררת אצל המשקיעים האחרים, הדבר עלול להשפיע גם עליכם.

לדוגמה, במקרה שתרצו למכור את ההשקעה שלכם והשותפים האחרים לא יהיו מעוניינים בכך, הדבר עלול לפגוע באינטרסים שלכם. בנוסף לכך, אם לא תבצעו את טיוב המס שלכם בצורה נכונה, גם במקרים של קניית  שליש דירה מס רכישה יוטל עליכם בצורה רגילה.

 

על מה חשוב להקפיד בעת כניסה לבעלות משותפת על נכס?

כאמור, השקעה משותפת בדירה מביאה עימה מספר יתרונות חשובים, אבל היא גם חושפת את המשקיעים לסכנות שאינן קיימות ברכישה של דירה באופן מלא. לכן חשוב להקפיד על השקעה נכונה, בצורה שלא מחייבת אתכם במס רכישה גבוה.

חוקי המס במדינת ישראל קובעים, שמי שיש בבעלותו שליש דירה או פחות, ייחשב כמי שקונה דירה בפעם הראשונה בקניית דירה מלאה. לעומת זאת, מי שכבר יש ברשותו דירה בבעלות מלאה, יהיה חייב במס רכישה מלא בהשקעה של שליש בדירה חדשה.

 

איך לבצע לקנות נכס עם שותפים בצורה נכונה?

סיכון נוסף שעלול לקרות במקרה של השקעה משותפת בנדל"ן, הוא מחלוקת עם אחד או כמה מהשותפים להשקעה בדירה. ישנן מחלוקות רבות שעלולות להתגלע בין משקיעים שונים בנכס אחד. בכדי להפחית סיכון זה ככל האפשר, יש לערוך חוזה השקעה מפורט ומלא. בחוזה יש להתייחס לכל מקרה של תקלה או מחלוקת בעתיד.

 

מדריך לקניית שליש דירה להשקעה – סיכום

השקעה משותפת בנכס נדל"ן וקניית שליש דירה להשקעה –  יכולה להיות אפיק השקעה רווחי ויציב. בנוסף לכך היא יכולה לזכות את המשקיעים בהטבות מס שונות ומשמעותיות. למרות זאת, גם להשקעה מסוג זה יש את הסיכונים שלה. לכן חשוב מאוד לערוך חוזה מפורט ומלא ולהתייעץ עם עורך דין לענייני נדל"ן בכדי לתכנן את תשלום המס בצורה הטובה ביותר.

שליש דירה מס רכישה

אולי תאהבו גם את:

גמלת סיעוד במזומן
תביעה לגמלת סיעוד בכסף

אמנם לא נעים כל כך לחשוב על זה, אך מצבים סיעודיים יכולים להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו, צעירים ומבוגרים כאחד. מלבד הפן הבריאותי המאפיין את

קרא עוד »