קניית דירה ללא עו"ד – האם זה אפשרי באמת?

קניית דירה היא אחת השאיפות המרכזיות של ישראלים רבים ובעיקר של זוגות צעירים בדרכם להקמת משפחה. קנייה של בית היא גם עסקה והשקעה כלכלית גדולה וחשובה אבל גם דרך להבטיח את השקט הנפשי של הקונים. נשאלת השאלה – האם ניתן לקנות דירה ללא ליווי של עורך דין? על כך במאמר הבא. 

 

הליך רכישת דירה או בית פרטי במדינת ישראל

קניית דירה או בית פרטי בישראל היא תהליך שיכול להימשך תקופת זמן ארוכה, ולכלול שורה של צעדים שונים. ראשית, יש לבחור את הדירה שתתאים לקנייה מתוך המגוון של הדירות שקיימות בשוק. לאחר מכן, יש לצמצם את הרשימה שנמצאה לרשימה שכוללת רק את הדירות שרלוונטיות לכם מבחינת מחיר וכדאיות קנייה.

משהסתיים שלב זה, אפשר לפנות אל השלבים הפורמליים יותר של הקנייה. יש לבדוק את מצב הרישום של הנכס בטאבו, להתחיל הליך של משא ומתן וכתיבת חוזה, ולאחר מכן אפשר לחתום על החוזה, לדאוג לתשלומים עצמם ולהעברת המפתחות, ולבסוף – להעברת הרישום של הדירה בטאבו.

 

הליכים וצעדים משפטיים במהלך קניית הדירה

במהלך קניית הדירה נדרשים מספר צעדים משפטיים שונים בכדי לדאוג לאינטרסים של הקונה הפוטנציאלי. הצעד הראשון הוא בדיקת הרישום בטאבו ובדיקת הערות אזהרה שקיימות ברישום. לאחר מכן, בעת המשא ומתן וכתיבת החוזה, יש לנסח את החוזה בצורה משפטית נכונה ולדאוג למקרים של הפרות ותרופות.

לסיום, יש להעביר את הרישום של הנכס לבעלותו של הקונה. בדרך כלל מקובל להיעזר בשירותיו של עורך דין רכישת דירה בהליך הקנייה.

 

החשיבות של עורך דין מלווה בתהליך קניית הדירה

עורך דין עם התמחות במקרקעין יכול לעזור לקונה במהלך קניית הדירה בכל אחד מהצעדים המשפטיים שצוינו לעיל. כמו כן, עורך דין מקרקעין יכול לעזור  בתכנון המס שקשור לקניית הדירה, ולמיסים כמו מס רכישה. לכן, למרות שניתן לקנות דירה ללא ליווי עו"ד, הרי שצעד כזה אינו מומלץ ועלול לטמון בחובו בעיות וסיבוכים מיותרים.

 

על מה להקפיד אם קונים את הדירה ללא ליווי?

במידה ובכל זאת החלטתם לקנות דירה ללא ליווי של עורך דין עם התמחות בתחום, עליכם להקפיד על מספר דברים חשובים. יש לבדוק את הרישום בטאבו של הנכס והערות אזהרה שעלולות להיות רשומות עליו בטאבו. בנוסף לכך, בעת עריכת החוזה יש להקפיד על ניסוחים משפטיים תקניים ולשים תשומת לב מיוחדת למקרים של הפרות חוזה ופיצויים בגינן.

לסיום, חשוב מאוד להעביר את הבעלות על הנכס ברשות מקרקעי ישראל. ניתן לעשות זאת על ידי פנייה מסודרת לרשות, בצירוף של חוזה המכירה החתום ועוד מספר מסמכים רלוונטיים. אי העברת הרישום של הנכס לבעלות הקונה, עלולה לגרום לבעיות בעתיד בשאלות של בעלות עליו. בקיצור, שווה לשכור שירותי עו"ד לצורך העניין.

עורך דין רכישת דירה

אולי תאהבו גם את:

גמלת סיעוד במזומן
תביעה לגמלת סיעוד בכסף

אמנם לא נעים כל כך לחשוב על זה, אך מצבים סיעודיים יכולים להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו, צעירים ומבוגרים כאחד. מלבד הפן הבריאותי המאפיין את

קרא עוד »